همتی: ۱۰ درصد حقوق دولتی معادن باید صرف توسعه همان منطقه شود

نماینده مردم تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید ۱۰ درصد حقوق دولتی معادن صرف توسعه و پیشرفت همان منطقه شود و ما پیگیر اجرایی دقیق این قانون هستیم.

به گزارش سادس، حسن همتی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: راه های شهری در حوزه انتخابیه بنده یعنی میاندوآب و تکاب و سایر مناطق سالهاست که مورد غفلت قرار گرفته و به قتلگاه مردم تبدیل شده است. راه های روستایی نیز وضعیت بدتری دارد و در فصل بارش تنها با تراکتور امکان تردد وجود دارد این وضعیت مشکلات اساسی برای مردم ایجاد کرده و باید به آن رسیدگی شود.

وی در تذکر دیگری اظهار کرد: وجود معادن در حوزه انتخابیه بنده جز تخریب منابع طبیعی، محیط زیست، تخریت آثار باستانی و تخریب منازل روستایی منفعت دیگری برای مردم منطقه ندارد. براساس قانون باید ۱۰ درصد حقوق دولتی معادن جهت توسعه و پیشرفت همان منطقه تخصیص یابد، اما به طور شایسته این امر اجرایی نشده است.

نماینده مردم تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم مناطق ما بالاترین میزان مالیات را می پردازند و از کمترین بهره معادن برخوردار هستند. در دنیا شهر ما به شهر طلا معروف است اما کمترین سودی به منطقه نرسیده است. مردم منطقه ما محرومترین مردم و بانجابت ترین مردم هستند ما پیگیر این موضوع هستیم و دراین زمینه نیز نامه ای نوشته شده است انتظار می رود با جدیت به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *