ارائه برنامه حکمرانی برای نامزدها ضروری است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس ضمن اشاره به  ضرورت ارائه برنامه حکمرانی در ساحت‌های اقتصاد، سیاست و فرهنگ از سوی نامزدهایی که مهره کلیدی انتخابات 1400 هستند، می‌گوید ایرانیان ملت “ملت شب امتحان” یا “ملت دقیقه نود” هستند به همین خاطر ممکن است در روزهای آخر تنور انتخابات بگونه‌ عجیبی داغ شود.

ذبیح الله اعظمی در گفت‌وگو با سادس در مورد ترکیب سیاسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: به نظرم باید منتظر باشیم و ببینیم چه کسانی به جمع نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ می‌پیوندند. عده‌ای اخیراً خبرهای موثقی از کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی دادند که به نظرم هنوز ۱۰۰ درصدی نیست. از طرف دیگر آقایان لاریجانی، عارف و جهانگیری هم می‌توانند ترکیب سیاسی را تغییر دهند. پیش بینی شخصی من این است که احتمال دو قطبی شدن فضای انتخابات بسیار کم است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس از ضرورت ارائه برنامه مشخص برای سیاست، اقتصاد و فرهنگ خبر داد و تأکید کرد: به نظرم ارائه برنامه مشخص برای حکمرانی دست کم برای آنها که شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارند، واجب است. مردم منتظر کسی هستند که برنامه‌ای برای اقتصاد داشته باشد. به نظرم برنامه اقتصادی نامزدها می‌تواند مردم را یکشبه امیدوارتر یا ناامیدتر کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از اهمیت برنامه حوزه کشاورزی و دامداری نامزدهای انتخاباتی در ایران خبر داد و گفت: یک سوم جمعیت کشور ما در روستاها هستند. کشاورزی یکی از مهم ترین حوزه‌های اقتصادی در ایران است. برنامه نامزدها در این حوزه آنقدر تعیین کننده است که می‌توان اصلح بودن یا نبودن نامزدها را تعیین کرد.

وی در خصوص پیش بینی خود از مشارکت مردمی در انتخابات اظهار کرد: بدون شک مشارکت کمتری نسبت به انتخابات ادوار گذشته تجربه خواهیم کرد چرا که لایه‌هایی از مردم هیچ رغبتی به مشارکت در انتخابات ندارند. با این حال باید  تا روز آخر صبر کنیم و ببینیم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد. با وام گرفتن از اندیشه یک دکتر مصطفی معین، باید بگویم که ما ایرانیان “ملت شب امتحان” یا “ملت دقیقه نود” هستیم. همه چیز در این شرایط قابل تغییر است. ممکن است برعکس فضای که اخیرا تجربه کردیم، تنور انتخابات بگونه‌ای داغ شود که همه انگشت به دهان بمانند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *