سهم ۹۵ میلیاردی ساوه و زرندیه از اعتبار محرومیت زدایی در کشور

سادس/مرکزی نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی برای رفع محرومیت در کشور از جمله اقدامات مجلس بود که سهم این منطقه ۷۰ میلیارد تومان برای ساوه و ۲۵ میلیارد تومان برای زرندیه به منظور رفع محرومیت در این دو شهرستان است.

حجت الاسلام محمد سبزی چهارشنبه اول اردیبهشت ماه در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات صنایع که با حضور نماینده مجلس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در دفتر محلی شرکت شهر صنعتی کاوه تشکیل شد، افزود: بررسی مشکلات با حضور مدیران استانی در شهرستان های ساوه و زرندیه مانع از تردد به مرکز استان می ود و اقدامی ارزشمند در جهت ارتقای سطح رضایتمندی مردم است.

وی گفت: صدور دو هزار پروانه ساخت واحد مسکونی در شهر ساوه در قالب طرح اقدام ملی مسکن از جمله مصادیق تعامل و همکاری بین بخشی برای برآوردن مطالبات مردم است.

وی بیان کرد: حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند مشارکت و هم افزایی اداره صمت، اداره کار و تشکل های کارگری است و در سایه تعامل و انجام وظایف قانونی مشکلات به آسانی برطرف خواهد شد.

نماینده ساوه و زرندیه در ادامه، تامین زیرساخت ها را یک اصل برای واگذاری زمین جهت سرمایه گذاری دانست و افزود: باید قبل از واگذاری زمین و صدور مجوز، ابتدا زیرساخت ها نظیر برق، آب و جاده تامین شود. ترافیک سنگین محور ساوه به شهر صنعتی در ساعات ابتدایی و انتهایی فعالیت نیروی کار در شهرصنعتی یکی از مشکلات کارگران است.

وی بیان کرد: قیمت بالای مسکن در ساوه مهاجرت نیروی کار از سایر نقاط کشور برای کار در این شهرستان را با چالش مواجه کرده و عدم مهاجرت از سایر استان ها به ساوه برای اشتغال موجب شده است که ساوه و زرندیه با کمبود شدید نیروی کار مواجه شود در حالی که اگر مسکن ارزان قیمت در این شهر تامین شود قطعا نیروی کار از سایر شهرهای کشور، مانند گذشته ساوه را مقصد اشتغال قرار خواهند داد.

حجت الاسلام سبزی در ادامه گفت: اختصاص بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی برای رفع محرومیت در کشور از جمله اقدامات مجلس بود که سهم این منطقه ۷۰ میلیارد تومان برای ساوه و ۲۵ میلیارد تومان برای زرندیه به منظور رفع محرومیت در این دو شهرستان است که اعتبار قابل توجهی است و در صورت تخصیص صددرصدی، نقش بسزایی در رفع محرومیت ساوه و زرندیه دارد.

در این جلسه در خصوص موضوع سخت و زیان آور بودن کار کارگران شرکت پروفیل ساوه و شیشه کاوه بحث و بررسی شد و قرار شد این مشکل در جلسه کمیسیون کارگری هفته آینده استان مرکزی طرح و تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *