بررسی مطالعات سازمان برنامه درباره آمایش سرزمین در نشست کمیسیون برنامه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی مطالعات سازمان برنامه و بودجه درباره آمایش سرزمین در جلسه این کمیسیون خبر داد.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با سادس با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون‌ برنامه که در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: آقای نوبخت به همراه معاونان و مسئولان مرتبط با مباحث در این نشست حضور یافته و ابتدا توضیحات کلی درباره مطالعات گسترده این سازمان پیرامون آمایش سرزمینی ارائه و سرفصل‌های آن را معرفی کردند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، مسئولان سازمان برنامه و بودجه در نشست‌های آینده کمیسیون جزئیات این مطالعات را برای نمایندگان تشریح کرده و به سوالات آنها در این مورد پاسخ دهند زیرا سند آمایش سرزمینی بسیار مهم بوده و در حقیقت نقشه راهی برای توسعه آینده کشور، پروژه‌های توسعه‌ای، تخصیصات بودجه‌ای و … است.  

مفتح یادآور شد: مباحث مربوط به بودجه سال ۱۴۰۰ در ادامه جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه توضیحات کلی را درباره اینکه هر کدام از تبصره‌ها چه احکام و چه نقاط ضعف و قوتی دارند را بیان کرده و بعد از آن اعضای کمیسیون سوالات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: یکی از مهمترین سوالات درباره مدت زمان ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی احکام بودجه توسط دولت بود که پاسخ دادند؛ بسیاری از آیین‌نامه‌ها تنظیم شده و قرار است، بخش قابل توجهی از این آین‌نامه‌ها در جلسه فردا هیئت دولت تصویب شود و تا هفته آینده هم عمده آیین نامه‌های مورد نیاز برای اجرای بودجه تصویب خواهد شد.

وی همچنین گفت: نمایندگان مجلس در ادامه جلسه درباره اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ در اجرا با چه مشکلاتی مواجه شده و یا خواهد شد، جداول بودجه قابلیت عملیاتی شدن پیداکرده است و یا تاثیر اجرای بودجه بر شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و رشد نقدینگی، تورم و … سوالاتی را بیان کردند.

مفتح اضافه کرد: احکام بسیار زیادی در بودجه وجود دارد و سوال کلی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس این بود که در مجموع بعد از اجرای بودجه ۱۴۰۰ چه اتفاقی در اقتصاد کشور خواهد افتاد، که سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی را در این خصوص بیان کردند، در مجموع جلسه امروز بسیار مفید بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *