نظری: اظهارات بعضی مسئولان به افزایش مشارکت در انتخابات لطمه می‌زند

نماینده مردم خمین در مجلس در انتقاد از بعضی اظهارات در مورد انتخابات اظهار کرد: اظهاراتی مثل قانونی دانستن یا ندانستن انتخابات و یا اینکه “شورای نگهبان اجازه دهد که انتخابات آزاد برگزار شود” مأیوس کننده و غیراخلاقی است و باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با سادس در مورد ضرورت مشارکت در انتخابات اظهار کرد: بی توجهی به مشارکت در انتخابات در یک کشور، برای کشور خسارت بار است. حضور گسترده مردم به عنوان حامیان اصلی نظام همواره در رأس ارزیابی‌های دشمنان قرار دارد. هر چند که مردم در مناسبت‌هایی مثل ۲۲ بهمن، روز قدس و… حضور خود را نشان می‌دهند اما حضور مردم در انتخاب منحصر به فردتر از بقیه است.

نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه تشویق مردم به مشارکت باید از سوی نخبگان سیاسی آغاز شود، گفت: مشارکت گسترده یکی از عناصر انتخابات مطلوب است و این مهم ارتباطی به این ندارد که چه کسی و از چه حزب سیاسی و جناحی در انتخابات پیروز شود. مشارکت گسترده میزان حساس بودن مردم نسبت به سرنوشت سیاسی کشور را نشان می‌دهد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، عملکرد مسئولان را در میزان مشارکت تأثیرگذار دانست و گفت: مسئولان وظیفه دارند که به عوامل موثر در مشارکت مردم توجه کنند. بعضی از بی تدبیری‌ها و خیانت‌ها باعث شده که مردم در صف مرغ، تخم مرغ و روغن بایستند و در تهیه کالاهای اساسی رنج بکشند و نتیجتاً نسبت به انتخابات دلسرد شوند.

نظری ضمن تأکید به «پیشگیری از مواردی که باعث کاهش مشارکت مردم می‌شود» گفت: اظهارات بعضی از مسئولان باعث بی اعتمادی مردم به انتخابات می‌شود. بسیاری از مردم با شنیدن بعضی اظهارات مأیوس کننده از شرکت در انتخابات امتناع می‌کنند. فرض کنید شخصی بگوید که شورای نگهبان باید اجازه دهد که انتخابات آزاد برگزار شود و یا مسئولی در مورد قانونی بودن یا نبودن انتخابات سخنی بگوید، این اخلاقی نیست که وقتی جناح خاصی قدرت را در دست دارد، همه چیز قانونی است اما به محض اینکه قدرت را از دست می‌دهند، اصل انتخابات را تخریب کنند.

وی در پایان تأکید کرد: مقام معظم رهبری در نصیحتی اظهار داشتند که ورود زودهنگام به مسئله انتخابات آسیب زا است چرا که توجه مسئولان به مسائل مردم در بخش‌های مختلف را کاهش  می‌دهد. آهنگی که این روزها از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما آغاز شده، آهنگ مناسبی است. پیش بینی من این است که در روزهای آینده کشور ما فضای انتخاباتی بیشتری داشته باشد و سکوت کنونی شکسته شود. امیدوارم شاهد یک انتخابات باشکوه باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *