تقابل مهرام ‌و نفت به بازی پنجم کشید/ خشن‌ترین بازی لیگ جذاب بود

تقابل مهرام ‌و نفت به بازی پنجم کشید/ خشن‌ترین بازی لیگ جذاب بود

تیم مهرام تهران ‌موفق شد در چهارمین بازی مقابل نفت به برتری رسیده و کار برای مشخص شدن فینالیست را به بازی پنجم بکشد.

به گزارش سادس، در ادامه مسابقات مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، از ساعت ۱۳:۳۰ امروز (دوشنبه) ۲۳ فروردین ۱۴۰۰، دو تیم نفت آبادان و مهرام تهران برای چهارمین بار به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه ۸۶ – ۹۰ به سود مهرام پایان یافت.

با تصمیم حماد سامری به عنوان سرمربی نفت، آبادانی‌ها این دیدار را در غیاب محمد حسن‌زاده به دلیل مصدومیت با ترکیب رسول مظفری، سعید داورپناه، سالار منجی، آرن داودی و امیر صدیقی شروع‌ کردند.

در سوی دیگر میدان ‌نیز علی آرزومندی، تیم مهرام را با ترکیب ابتدایی صمد نیکخواه بهرامی، سامرز، مهدی کامرانی، حامد حسین‌زاده و مسعود سلیمان به زمین فرستاد.

با شروع بازی همانند سه دیدار گذشته، دو تیم نمایش پایا پایی داشتند و تا امتیاز ۱۲ به صورت مساوی پیش رفتند تا اینکه ۴ ثانیه مانده به انتهای این‌ کوارتر، اشکان خلیل‌نژاد با نفوذ زیر حلقه مهرام دو امتیاز را برای نفت کسب کرد تا شاگردان سامری ۱۴ – ۱۲ برنده کوارتر نخست شوند.

با شروع کوارتر دوم‌ نفت آبادان عملکرد بهتری در دفاع داشت و با پرتاب سه امتیازی رسول مظفری و درخشش سعید داورپناه در بازی دور از حلقه، ۲۵ – ۲۰ پیش افتاد تا مهرامی‌ها تقاضای وقت استراحت کنند. مظفری به دلیل سه خطایی شدن در اوایل کوارتر دوم، از زمین بازی بیرون رفت. نفت پیروزی ۲۳ – ۱۷ در این کوارتر، ۳۷ – ۲۹ و با اختلاف ۸ امتیازی، به عنوان تیم برنده نیمه نخست، به رختکن رفت.

با شروع نیمه دوم مهرام با فشار زیاد در دفاع کار را برای کسب امتیاز نفت سخت کرده و اختلاف را به ۶ امتیاز کاهش داد. به دلیل حملات پر دامنه مهرام، امیر صدیقی و اشکان خلیل‌نژاد از نفت چهار خطایی شدند. با پرتاب‌های سه امتیازی کامرانی، مهرام نهایتا در امتیاز ۴۲ بازی را به تساوی‌ کشید. در ادامه اما درخشش آرن داودی باعث شد نفت با وجود باخت ۱۶ – ۲۰ در این کوارتر، همچنان ۵۳ – ۴۹ پیش باشد.

در کوارتر چهارم نیز بازی پایا پای دوتیم ادامه داشت تا نفت همچنان ۶۷ – ۶۲ از حریف پیش باشد. سعید داورپناه کاپیتان تیم نفت ۶ دقیقه مانده به پایان بازی دیسکالیفه شده و از زمین بیرون رفت. ترنت نیز از تیم ‌مهرام به دلیل پنج خطایی شدن زمین بازی را ترک‌ کرد. با کاهش اختلاف به یک‌ امتیاز توسط مهرام، نت در امتیاز ۶۸ – ۶۷ وقت استراحت گرفت. کامرانی از مهرام و مظفری از نفت نیز پنج خطایی شدند. بازی در کوارتر پایانی ۲۳ – ۲۷ به سود مهرام تمام شد تا دو تیم با نتیجه تساوی ۷۶ – ۷۶ راهی وقت اضافه اول شوند.

در وقت اضافه نیز دوتیم نزدیک بهم کار کردند تا اینکه مهرام ۸۲ – ۸۳ پیش افتاد. سامرز از تیم مهرام نیز پنج خطایی شده و ‌بازی را ترک‌ کرد. اشکان خلیل‌نژاد ستاره  نفت آبادان در کوارتر چهارم نیز ۵ خطایی شده و از زمین بازی بیرون رفت. در اواخر این وقت اضافه محمد حسن‌زاده برای‌ نخستین بار وارد زمین شد و امیر صدیقی نیز به دلیل پنج‌ خطایی شدن از بازی بیرون رفت تا این دیدار با هفت بازیکن اخراجی خشن‌ترین بازی‌ لیگ‌ شود. مهرام‌ نهایتا این بازی را ۸۶ – ۹۰ پیروز شد تا تقابل دو تیم به بازی ‌پنجم کشیده شود.

مسابقات مرحله نیمه‌نهایی  لیگ برتر بسکتبال به صورت سه برد از پنج‌ مسابقه برگزار شدند که به این ترتیب، نفت با مهرام هر کدام با کسب دو برد در این سری مساوی هستند. بازی پنجم ‌دو تیم‌ روز چهارشنبه‌ برگزار خواهد شد.

نتایج بازی‌های دو تیم مهرام تهران و نفت آبادان در مرحله‌ نیمه‌نهایی به شرح زیر رقم خورده است:
بازی اول) مهرام تهران ۸۹ – ۷۲ نفت آبادان
بازی دوم) نفت آبادان ۶۹ – ۵۹ مهرام تهران
بازی سوم) مهرام تهران ۷۰ – ۷۴ نفت آبادان
بازی‌چهارم) نفت آبادان ۸۶ – ۹۰ مهرام تهران

انتهای ‌پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *