تصویب کلیات طرح یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی در کمیسیون صنایع 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی در جلسه این کمیسیون خبر داد. 

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با سادس با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون صنایع اظهار کرد: در این جلسه طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی بررسی و کلیات آن تصویب شد. هدف کلی طرح مذکور یکپارچه‌سازی تمام داده‌ها، منسجم کردن اطلاعات و مدیریت دولت بر اطلاعات دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: در حال حاضر اکثر دستگاه‌های اجرایی سامانه‌ای جداگانه دارند؛ به طور مثال ثبت احوال، اسناد، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و.. که اطلاعات را سلیقه ایی جمع‌آوری می‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: نحوه استفاده از داده‌ها و اطلاعات این سامانه‌ها تابع شرایط خاصی نبوده و شیوه جمع آوری اطلاعات استاندارد نیست و اطلاعات بخشی است، هدف از ایجاد بانک اطلاعاتی استفاده همه کشور از داده‌ها شد در حالیکه اکنون نمی‌توان از داده موجود در سامانه‌ی سازمان‌ها استفاده کرد.

فیروزی یادآور شد: عدم دسترسی دستگاه‌های نظارتی به داده‌ها یکی دیگر از ایرادات است. مجلس، سازمان کل کشور و دیوان محاسبات به عنوان نهادهای نظارتی اشرافی بر اطلاعات ندارند که همین امر موجب شد به طور مثال در یک شب حدود ۶ هزار خودرو ثبت سفارش شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع همچنین گفت: هدف از  این طرح حکمرانی دولت بر داده‌هاست از سوی دیگر استاندارد خاصی برای جمع آوری در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *