اعتراض جمعی از اهالی کاراته خوزستان؛ چرا هیات از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند؟

اعتراض جمعی از اهالی کاراته خوزستان؛ چرا هیات از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند؟

سادس/خوزستان جمعی از کاراته‌کاها و مربیان خوزستانی با انتشار بیانیه‌ای، اعتراض خود را به وضعیت موجود این رشته در استان اعلام کردند.

به گزارش سادس در این بیانیه که علاوه بر ارسال به وزارت ورزش، معاونت‌ توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان، در اختیار سادس نیز قرار داده شده، آمده است:

“نیروی انسانی در تمام دنیا مهمترین سرمایه هر سازمانی بوده و در فدراسیون‌ها، هیات‌ها و تیم‌های ورزشی هم ورزشکاران و مربیان این نقش را ایفا می‌کنند و در صورتی که توجهی به وضعیت تمرینی و حمایت از آن ها نشود، قطعا آن فدراسیون یا هیات با شکست و ناکامی روبه‌رو خواهد شد.

هیات کاراته استان خوزستان هم از جمله سازمان‌هایی است که نیروی انسانی زیادی در خود دارد، اما آنچه که اهمیت دارد نحوه رسیدگی و توجه به آن ها است که از دیرباز دچار مشکل بوده و این روزها بیش از همیشه نمایان شده است.

کاراته‌کاها از جمله ورزشکاران محجوبی هستند که با وجود مشکلات مالی و کمبود امکانات همیشه از جان و دل مایه گذاشته‌ و هیچ‌گاه کم‌کاری نکرده‌اند؛ تا جایی که توانستند با تمام ناملایمات موجود در استان، همواره با تمام قوای خود در رقابت‌های کشور حضور یافتند، اما متاسفانه هیچگاه توجهی که باید می‌شد، نشد و این روزها تصمیماتی در هیات کاراته خوزستان اتخاذ می‌شود که نه تنها چیزی از مشکلات ورزشکاران و مربیان کم نکرده، بلکه آنها را از مسیر اصلی خود برای موفقیت در مسابقات آینده دور کرده است.

فرهاد میناپور، رئیس هیات کاراته استان خوزستان در برنامه‌های انتخاباتی خود از آوردن اسپانسر به کاراته و برگزاری لیگ پویا و با کیفیت و اعزام تیم های استان به مسابقات کشور خبر داد و اعضای مجمع نیز بر همین اساس به او رای دادند، اما هیچ یک از برنامه‌های وی تاکنون عملی نشده و کارهای غیرمنطقی که صورت می‌گیرد این رشته را بیش از پیش به قهقرا برده و روز به روز وضعیت بدتر از گذشته می‌شود.

تامین مالی بودن یکی از مهمترین دغدغه‌های هر ورزشکاری است و قطعا نبود آن تمرکز او را برای تمرین و مسابقه از بین می‌برد، اما در هیات فعلی که تصمیمات عجیب و غریب زیادی در آن گرفته می‌شود، تنها چیزی که اهمیت ندارد، آینده ورزشکاران است و مشخص نیست تصمیمات نخ نما و بدون اندیشه که باعث خشم جامعه کاراته در گذشته می‌شود در این هیات با چه دلیل و منطقی بوده است. وقتی ورزشکاران، لیگ قدرتمند ندارند، اعزام به مسابقات مهم کشور صورت نمی‌گیرد، به قهرمانان بها داده نمی‌شود و… چطور به آینده ورزشی خود امیدوار باشند و برای استان و کشور افتخارآفرینی کنند؟ رئیس هیات که خود سابقه‌ای در این رشته دارد و می‌داند ورزشکاران در مسیر آماده سازی خود چه سختی‌هایی را متحمل می‌شوند؛ چگونه به این راحتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند؟ کسانی که این شرایط را به وجود آورده‌اند چطور می‌توانند پیش وجدان خود پاسخگو باشند؟

با این وجود تمام فرزندان کاراته‌کای خوزستان، علاوه بر نداشتن حمایت مادی، در حمایت های روحی و معنوی و حفظ جایگاه خود از سوی هیات نیز دچار مشکل شده و با بدقولی و عدم برنامه ریزی مناسب و اجرای ناصحیح آنها آینده خوبی را متصور نیستند و علی‌رغم میل باطنی برای شرکت در مسابقات آتی علاقه‌ای نشان نخواهند داد.

 درخواست ما به عنوان جمعی از مربیان فعال و قهرمانان استان که دغدغه جدی این رشته را داریم از مسئولان وزارت ورزش و در راس آن مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، ریاست فدراسیون سید حسن طباطبایی و همچنین افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان این است که تا دیر نشده تدبیری صورت بگیرد که خدایی ناکرده در آینده نه چندان دور حسرت روزهای از دست رفته خورده نشود.”

به گزارش سادس، حواشی و انتقادات نسبت به کاراته خوزستان جایی شدت گرفت که هیات کاراته خوزستان اعلام کرد که هر کاراته‌کایی که تمایل دارد در مسابقات انتخابی تیم‌ملی (فروردین ماه ۱۴۰۰) شرکت کند، در صورتی که مقام آورد یا به اردوی تیم ملی دعوت شد، هیات کاراته هزینه‌های او را تقبل خواهد کرد. این اظهار نظر نیز با واکنش جمعی از اهالی کاراته خوزستان همراه بود زیرا معتقد هستند که هیات باید برای اعزام تیم برنامه داشته باشد و از همان ابتدا هزینه ها را تقبل کند، نه این که برای حمایت مالی شرط و شروط بگذارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *