تسهیل صدور مجوز برای تولید کنندگان لازمه تحقق شعار سال است

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس گفت: لازمه تحقق شعار امسال هماهنگی لازم در دستگاه‌های مربوط برای تسهیل در صدور مجوز برای تولید کنندگان است و در وهله بعدی پشتیبانی های لازم را از سرمایه گذاران داشته باشند، به طوری که در میانه راه پشت آنان را خالی نکنند.

رحمت الله فیروزی در گفت و گو با سادس درباره نامگذاری سال جدید تحت عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند سال است که موضوع اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را مطرح می کنند و بر تحقق آن تاکید دارند که این امر نشان از اهمیت موضوع اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم دارد. یک کشور برای قطع وابستگی به جهان خارج باید به استقلال اقتصادی برسد که لازمه آن رونق، جهش و رفع موانع تولید است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود تاکید داشتند که شعار جهش تولید به طور کامل محقق نشده است که بخش بزرگی از آن به دستگاه هایی بر می گردد که در این باره موانع زدایی از سر راه تولید و پشتیبانی لازم را از تولید کنندگان نکرده اند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بنابراین ایشان به درستی بحث مانع زدایی و پشتیبانی از تولید و سرمایه گذاران را مطرح کردند. دستگاه‌ها به عنوان مجری این امر موظف هستند هم امور پیش روی تولید کنندگان را تسهیل کنند و هم پشتیبانی لازم را از آنان بکنند و در راه تولید سنگ اندازی‌های بی‌مورد نکنند.

فیروزی تصریح کرد: لازمه تحقق شعار امسال هماهنگی لازم در دستگاه های مربوط برای تسهیل در صدور مجوز برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران است و در وهله بعدی پشتیبانی های لازم را از سرمایه گذاران داشته باشند، به طوری که در میانه راه پشت آنان را خالی نکنند. همچنین مدیران ارشد و میانی کشور باید نظارت لازم را بر امر تولید و رونق آن داشته باشند و کارشناسان صدور مجوز با تولید کنندگان همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: اگر یک تولید کننده برای صدور مجوز ۶ ماه معطل شود و هر روز با یک اداره جدید برای صدور مجوز سرو کار داشته باشد مشخص است که از ادامه راه دلسرد خواهد شد. بنابراین بخش های مختلف کشور نباید تنها به منافع خود فکر کنند. پشتیبانی و مانع زدایی به این معنا است که دولت به شکل کامل از بخش خصوصی و تولید کنندگان حمایت کند.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، خاطرنشان کرد: وزارتخانه های صمت در حوزه صنعت، کشاورزی در بخش تولیدات کشاورزی و محصولات دامی و گردشگری در رونق بخش گردشگری نقش مهمی در تحقق شعار سال جدید دارند. همه این دستگاه ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند و سرعت و دقت را سرلوحه کار خود قرار دهند. امیدواریم قوای سه گانه کشور با همکاری بهتر با یکدیگر قوانینی را که دچار مشکل در این باره هستند اصلاح کنند تا موانع تولید مرتفع شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *