ثبت نام ۱۰۷۰نفر کاندید انتخابات شورای شهر در استان کردستان

سادس/کردستان نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران از ثبت نام ۱۰۷۰نفر کاندیدای شورای شهر در استان کردستان خبر داد و گفت:از این تعداد ۱۲۰نفر از بانوان استان هستند.

سید مهدی فرشادان امروز چهارشنبه (۲۷اسفند) در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: خبرنگاران آینه تمام قد و منعکس کننده بی عیب و نقص مشکلات جامعه هستند که باید با همراهی و حمایت خود به توسعه استان کردستان و برقراری دموکراسی در جامعه کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کردستان باید محور اصلی همه اقشار مختلف باشد افزود: انتقاد سازنده که با دقت و ظرافت رسانه ای منتقل می شود به حل سریعتر مشکلات کمک می کند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس اتفاقات کم نظیری برای استان رقم خورده است، و ۳۲هزار میلیارد ریال برای اشتغال اختصاص یافته که مدیران باید برای جذب آن تلاش کنند.

وی میزان بودجه کشور را به طور تقریبی دو میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد اعلام و بیان کرد: از این میزان ۱۰۰۰میلیارد ریال به استان کردستان اختصاص یافته است.

فرشادان رتبه کردستان را در تخصیص اعتبارات امسال سوم اعلام کرد و ادامه داد: بودجه محرومیت زدایی از جمله مواردی است که امسال به بودجه استانی کردستان اضافه شده است.

وی افزود: زمانی اختصاص این بودجه به استان ارزشمند است که کل اعتبارات یکجا به استان اضافه شود و بتواند به توسعه استان کمک کند.

نماینده مردم کردستان اعلام کرد: ۲۶۰۰میلیارد تومان سال آینده به بودجه کردستان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه جاده های استان کردستان به قتلگاه تبدیل شده است، عنوان کرد: ۳۶۰کیلومتر از کریدور شمال غرب در استان است اما تا کنون فقط ۱۵۰ کیلومتر احداث شده است و به طور کلی راه ها و جاده های کردستان نیازمند اعتبارات بیشتری است.

وی ادامه داد:در حوزه راه تزریق بودجه می تواند پیشرفت های زیادی به دنبال داشته باشد در حوزه راه آهن که از امیدهای مردم استان برای توسعه است اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فرشادان بیان کرد: برقی کردن راه آهن تهران همدان سنندج از پیشنهادات مطرح شده این پروژه است که برای تحقق آن ردیف بودجه را تغییر داده و اصلاح کرده ایم.

وی از ادامه این راه آهن تا مرز باشماق خبر داد و گفت: ردیف بودجه این پروژه نیز به مجلس پیشنهاد داده می شود و تحقق آن به توسعه ترانزیت استان و رفاه مردم کمک می کند.

فرشادان با اشاره به پتانسیل بالای استان کردستان در حوزه آب عنوان کرد: تخصیص آب در استان کردستان برای اولین بار از ۱۷۰۰۰هکتار به ۹۶هزار هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه آب شرب سنندج نیز ۱۰۰میلیارد تومان برای سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه در بودجه سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته است. 

نماینده مردم کردستان در مجلس اعلام کرد: تلاش و ایثار حوزه بهداشت و درمان علی رغم کمبودها و سوئ مدیریت هایی که وجود دارد ستودنی است.

وی از مشاهده تخلفات زیادی در حوزه نظارت نمایندگان مجلس استان در برخی از دستگاه های اجرایی خبر داد و افزود: در حوزه دارویی و پزشکی مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری است و در صورت اثبات شدن، رسانه ای خواهد شد.

وی از احداث دانشکده داروسازی در استان و اختصاص بودجه برای این پروژه خبر داد و گفت: با احداث این پروژه زمینه تحصیلات برای جوانان در استان فراهم می شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران افزود: هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در استان کردستان توسط نمایندگان مجلس تشکیل می‌شود که این مهم در استان وارد پروسه اجرا شده است.

وی از ثبت نام ۱۰۷۰نفر کاندیدای شورای شهر در استان کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد۸۷ نفر در دیواندره ،۶۵ نفر در کامیاران، ۱۱۶نفر در قروه، ۸۳ نفر در بانه،۱۲۴ نفر در سقز،۱۶۷ نفر در بیجار،۳۳ نفر در دهگلان و ۲۱۲ نفر در سنندج شرکت کرده اند.

فرشادان اعلام کرد: از این تعداد ۱۲۰نفر خانم و ما باقی آقایان هستند.

وی یاد آور شد: همه باهم باید تلاش کنیم که انتخابات پرشوری برگزار شود و افرادی دلسوز و پای کار را برای استان انتخاب کنیم. 

در حال تکمیل شدن است…

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *