باید بخش آبخیزداری تقویت و سدهای کوچک در استان اصفهان ایجاد شود

سادس/اصفهان نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: از خروجی آب شهرستان‌ها می‌توانیم آب مورد نیاز استان در بخش‌های مختلف را بهتر تأمین کنیم، پس باید بخش آبخیزداری تقویت و سدهای کوچک و به صرفه در استان ایجاد شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با سادس درباره عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان به منظور تأمین آب بخش صنعت، اظهار کرد: با توجه به مسیر طولانی انتقال آب از خلیج فارس و هزینه‌هایی که برای انتقال آب می‌شود بهتر بود که از کوتاه‌ترین مسیر برای این منظور استفاده می‌کردیم، اما با توجه به اینکه صنایع اصفهان جز صنایع مادر هستند و قطعاً آب بری زیادی هم دارند بهتر است که از آب شرب برای صنعت استفاده نشود.

وی افزود: باید صنایع را به روزتر می‌کردیم تا آب بری کمتری داشته باشند و اگر امروز این هزینه‌ای که برای انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان اختصاص داده‌ایم را صرف تکنولوژی صنایع مادر کرده بودیم نتیجه بهتری می‌گرفتیم، اما در کل این عملیات انتقال یک حرکت مثبت است که امیدواریم نتیجه مثبتی در شرایط آبی استان اصفهان داشته باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: البته این انتظار وجود دارد که آب‌های موجود در سطح استان بهتر مدیریت شود تا مردم با مشکل کمبود آب مواجه نشوند. بنابراین باید بخش آبخیزداری استان تقویت شود تا آب‌های شیرین بهتر مدیریت شوند و مجبور نباشیم این مسیر طولانی را طی کنیم. در شهرستان‌ها نیز باید سدهای مورد نیاز، روی رودها داشته باشیم و در این باره برنامه‌ریزی اصولی انجام شود.

سلیمی ادامه داد: روی مناطقی که پتانسیل آبخیزداری دارند باید بهتر کار شود تا منابع آب را بهتر بتوانیم مدیریت کنیم. باید بررسی دقیق کنیم که صنایع چقدر به آب نیاز دارند تا متوجه شویم هزینه‌ای که قصد داریم برای انتقال آب انجام دهیم صرفه اقتصادی دارد یا خیر.

وی گفت: باید از ظرفیت‌های داخلی استان بهتر استفاده شود و مدیریت در مناطقی که دارای آب زیاد هستند باید قوی باشد تا این آب‌ها هدر نرود. از خروجی آب شهرستان‌ها می‌توانیم آب مورد نیاز استان در بخش‌های مختلف را بهتر تأمین کنیم که متأسفانه در این بخش برنامه‌ریزی خوبی نداشته‌ایم. بنابراین باید بخش آبخیزداری تقویت و سدهای کوچک و به صرفه در استان ایجاد شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *