عیسی زاده: مددکاران اجتماعی بهترین دیده بان و رصد کننده آسیب‌های اجتماعی هستند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: . بدون شک مددکاران اجتماعی به دلیل انباشت اطلاعاتی که دارند یکی از بهترین گروه‌های تخصصی برای امر دیده بانی اجتماعی و رصد مسایل و آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش سادس، عیسی زاده در سومین کنگره بین المللی و سی و پنجمین همایش روز ملی مددکاری اجتماعی در ایران ضمن تبریک فرارسیدن روزهای جهانی و ملی مددکاری اجتماعی به جامعه مددکاری اجتماعی بیان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون اصلی که مسئولیت سیاستگذاری و نظارت بر امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی از جمله مددکاری اجتماعی را بر عهده دارد از انتخاب شعار همبستگی اجتماعی و اتحاد جهانی استقبال می‌کند، به ویژه این که کرونا شرایطی را ایجاد کرده که همه مردم در جهان این اتحاد و همبستگی را برای عبور از این شرایط بحرانی را، به زیستن اجتماعی بیش از پیش احساس کردند.

وی ادامه داد: این هوشمندی مددکاران اجتماعی را می‌رساند که به خوبی شرایط و نیاز جامعه جهانی را درک می‌کنند. این همان دیده بانی اجتماعی است که نیاز سیاستگذاران در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه اجتماعی را برای سیاستگذاری واقع بینانه تر و با نگاه به حال و آینده میسر می‌سازد. بدون شک مددکاران اجتماعی به دلیل انباشت اطلاعاتی که دارند یکی از بهترین گروه‌های تخصصی برای امر دیده بانی اجتماعی و رصد مسائل و آسیب‌های اجتماعی هستند. مجلس شورای اسلامی ایران این را به عنوان یک فرصت ارزشمند قلمداد می‌کند.

عیسی زاده با بیان اینکه یکی از الزامات سیاستگذاری های اجتماعی و برنامه ریزی‌های مرتبط در حوزه اجتماعی از جمله سلامت اجتماعی، آسیب های اجتماعی، کیفیت زندگی اجتماعی و اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد نظام دیده بانی اجتماعی است تا تصمیم گیری ها در خلاء صورت نگیرد و مبتنی بر شواهد و داده ها و اطلاعات سودمند و یافته های پژوهشی و یا تحلیل های علمی باشد، گفت: به همین دلیل ضروری است تا تحولات و تغییرات اجتماعی و وضعیت اجتماعی و مولفه‌های مرتبط با این وضعیت به طور مستمر رصد شوند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بسترسازی برای «دیده بانی اجتماعی» یکی از راه های تحقق علمی این نظام رصد است.

عیسی زاده بر این باور است که دیده‌بانی مستمر و دقیق مسایل اجتماعی می تواند مدیریت بهینه منابع و تحقق عدالت اجتماعی را بیش از پیش فراهم کند تا همین عوامل برای تحقق و افزایش همبستگی اجتماعی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس به روی همه صاحب نظران حوزه اجتماعی و مددکاری اجتماعی باز است تا بتوانیم از نظرات و مشورتهایی که به همدیگر می توانیم بدهیم کار موثری را انجام دهیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *