حدیقی: قطعا کیفیت لیگ شیرجه پایین‌تر آمده است/ منتظر مسابقات انتخابی المپیک هستیم

حدیقی: قطعا کیفیت لیگ شیرجه پایین‌تر آمده است/ منتظر مسابقات انتخابی المپیک هستیم

رییس کمیته فنی شیرجه گفت: مسابقات از نظر کیفیت قطعا با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود چون استخری برای تمرین شیرجه‌روها وجود نداشت.

امید حدیقی در گفت‌وگو با سادس، درباره انجام لیگ شیرجه اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا مسابقات فشرده و سریع انجام خواهد شد. یک سالی است که ورزشکاران تمرین نکرده‌اند و شرایطی هم برای تمرین نداشتند. ما سعی کردیم این مسابقه را انجام دهیم تا آن‌ها در آخر سال یک مسابقه داشته باشند و انگیزه‌ای برای سال آینده باشد.

او درباره تعداد شرکت کنندگان در مسابقات لیگ شیرجه گفت: این مسابقات اگر مشکلی پیش نیاید از ساعت ۱۱ فردا آغاز خواهد شد. در این دوره قطعا ۵ تیم شرکت خواهند کرد. مسابقات از نظر کیفیت قطعا با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود چون استخری برای تمرین شیرجه‌روها وجود نداشت. قطعا در این شرایط مسابقات سطح پایین‌تری دارد اما خداراشکر می‌کنیم که برای شروع مسابقات را داریم تا در سال آینده استخرها باز شود و بتوانیم کار را با قدرت پیش بریم.

حدیقی درباره وضعیت ملی پوشان نیز گفت: حمید کریمی و مجتبی ولی‌پور دو شانس این رشته برای کسب سهمیه المپیک هستند. ولی‌پور در تبریز تمرین می‌کند، او تمرینات داخل سالن دارد و هفته‌ای دوبار هم در استخر تمرین می‌کند. کریمی نیز در تهران است و تقریبا هفته‌ای ۵ روز و نیم تمرین کامل و داخل آب دارد. ما منتظر برگزاری مسابقات کاپ جهانی هستیم که فدراسیون جهانی شنا به ما اعلام کند که این مسابقات در ژاپن انجام می‌شود یا خیر. آن مسابقات حکم انتخابی المپیک دارد. اگر مسابقات انجام شود ما هم این دو شیرجه‌رو را به مسابقات اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: ملی‌پوشان رده‌های سنی (سه رده سنی ۱۲ تا ۱۳ سال، ۱۴ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۱۸ سال) هم تقریبا از دو ماه قبل یعنی از زمانی که استخرها مجوز بازگشایی گرفتند به اردو دعوت شدند. آن‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی زیر نظر مربی تیم ملی تمرین می‌کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *