شرط داشتن ۸ سال سابقه اجرایی ملی برای کاندیداهای ریاست جمهوری بررسی می‌شود


سادس/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون شرایط سنی شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری ۴۰ تا ۷۵ سال است و بندِ ۸ سال سابقه اجرایی ملی در سطح ملی، امسال به انتخابات ریاست جمهوری اضافه شده که بستگی به رأی نمایندگان مجلس دارد و در حال بررسی است.

حسین محمد صالحی در گفت و گو با سادس، اظهار کرد: هم‌اکنون در کمیسیون شوراها تغییراتی که قرار است در ساختار انتخابات ریاست جمهوری انجام شود در حال بررسی است و در صحن علنی مجلس هم بررسی می‌شود که اگر بررسی نهایی انجام شود نمایندگان رأی خود را در خصوص این تغییرات می‌دهند.

وی افزود: طبق قانون شرایط سنی شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری ۴۰ تا ۷۵ سال است و بندِ ۸ سال سابقه اجرایی ملی در سطح ملی، امسال به انتخابات ریاست جمهوری اضافه شده که بستگی به رأی نمایندگان مجلس دارد و در حال بررسی است.

نماینده مردم چادگان و فریدونشهر، گفت: مقرر شد که در مجلس طرح اصلاح انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی هم قرار بگیرد که جز طرح‌های اولویت‌دار باشد یا در طرح‌های بعدی بررسی شود که البته مجلس به اولویت‌دار بودن آن رأی داد و قرار شد در هفته آینده در صحن بررسی شود.

محمد صالحی تصریح کرد: در خصوص ساختار انتخابات شوراها، کمیسیون شوراها به جمع‌بندی کلی نرسید به همین دلیل به کارگروه ارجاع دادند تا با نظر کارگروه بررسی شود تا مجدداً به کمیسیون برگردد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *