ترور شهید فخری‌زاده باعث تسریع طرح مجلس در مقابله با تحریم‌ها شد


سادس/خراسان رضوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها قرار شده اگر تا حدود ۲ ماه دیگر طرفین مقابل ما در برجام به تعهدات خود در قبال ایران عمل کردند، ما نیز به تعهدات خود عمل کنیم، اما در غیر این صورت ما نیز از عمل به تعهدات خود دست می‌کشیم.

محمد صفایی در گفت‌وگو با سادس با اشاره به تصویب طرح اقدام راهبردی مجلس برای کاهش تحریم‌ها، اظهار کرد: در برجام قرار بر این بود که ما یک سری تعهدات را انجام دهیم و طرف مقابل نیز تحریم‌ها را لغو کند. اما متاسفانه ما به صددرصد تعهداتمان عمل کردیم در حالیکه طرف مقابل به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرد. آمریکایی‌ها که از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم حتی به تعهدات خود در خصوص سازوکار اینستکس نیز عمل نکردند. 

وی افزود: در طرح اخیر مجلس قرار شده است اگر تا حدود ۲ ماه دیگر طرف مقابل ما در برجام به تعهدات خود در قبال ایران عمل کردند، ما نیز به تعهدات خود عمل کنیم، اما در غیر این صورت ما نیز از عمل به تعهدات خود دست می‌کشیم. 

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب این طرح از مدت‌ها پیش در دستور کار مجلس قرار داشت، خاطرنشان کرد: ترور شهید فخری‌زاده موجب تسریع در تصویب آن شد. البته در خصوص انتقام از عاملین این جنایت، حتما اقدامات دیگری نیز باید انجام شود و قرار نیست که دشمنان ما همین طور بی‌مهابا دانشمندان ما را ترور کنند و ما فقط تماشا کنیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به وجود برخی دیدگاه‌های غرب‌گرایانه در کشور اشاره و بیان کرد: برخی که این دیدگاه را دارند، ایران را ملزم به اطاعت از غرب می‌دانند. فرانسه در خصوص این ترور ایران را توصیه به خویشتن‌داری کرد، در حالیکه که خویشتن‌داری یعنی نشان دادن چراغ سبز به ادامه این جنایت و غرب‌گرایان داخلی نیز همین را می‌گویند و بیان می‌کنند واکنشی به این ترور نشان داده نشود چراکه این کار باعث افزایش تنش‌ها می‌شود. اما در این صورت ترورها ادامه پیدا خواهد کرد و توانمندی‌های ما تحلیل خواهد رفت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *