نزاع آمریکا با ایران از ترامپ شروع نشده که با رفتنش تمام شود


سادس/اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: راهبرد ترامپ و بایدن یکی است منتها دموکرات‌ها می‌گویند ایران را تحت فشار قرار دهید، اما کورسویی از امید نیز برای آنان بگذارید تا بتوانیم دنبال خودمان ایران را بکشانیم، اما جمهوریخواهان می‌گویند از همان ابتدا محکم برخورد کنیم و هیچ روزنه امیدی برای آنان نگذاریم، بنابراین رویکرد آنان یکی است.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با سادس در خصوص انتخاب «جو بایدن» و رویکرد آمریکا در برخورد با ایران با توجه به این انتخاب، اظهار کرد: به قول معروف روسای جمهور آمریکا از هر حزبی باشند سرو ته یک کرباس هستند و حزب دموکرات و جمهوریخواه در نابود کردن جمهوری اسلامی ایران اتحاد نظر دارند، اما در شیوه این نابودی با یکدیگر اختلاف دارند. دموکرات‌ها بسیار فریب‌کارتر از جمهوریخواهان هستند و با آمدن بایدن، در سیاست‌های آمریکا در قبال ایران اسلامی هیچ تغییری رخ نخواهد داد.

وی افزود: بایدن و حزب دموکرات در آینده صحبت‌های ظاهر فریبانه که از درون فاسد است در مورد ایران خواهند زد و بدون شک هیچ خیر و سودی از آنان به ایران نمی‌رسد. نزاع آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران با ترامپ آغاز نشده که با رفتن او به پایان برسد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال بازگشت بایدن به برجام، گفت: اگر رئیس‌جمهور جدید آمریکا بخواهد با پیش‌شرط به برجام برگردد ایران زیر بار این پیش شرط‌ها نخواهد رفت، چراکه بی‌معنا است. بایدن اگر می‌خواهد به برجام برگردد در اولین اقدام باید تمام تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند تا بعد از لغو تحریم‌ها، جمهوری اسلامی موارد دیگر را بررسی کند. بنابراین این بار آمریکا باید عمل کند نه اینکه فقط حرف بزند.

میرزایی با بیان اینکه بایدن به هیچ وجه تحریم‌ها را بر نمی‌دارد، تصریح کرد: راهبرد ترامپ و بایدن یکی است منتها دموکرات‌ها می‌گویند ایران را تحت فشار قرار دهید، اما کورسویی از امید نیز برای آنان بگذارید تا بتوانیم دنبال خودمان ایران را بکشانیم، اما جمهوریخواهان می‌گویند از همان ابتدا محکم برخورد کنیم و هیچ روزنه امیدی برای آنان نگذاریم، بنابراین رویکرد آنان یکی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص پیشنهاد احتمالی بایدن برای مذاکره با ایران، گفت: احتمال این پیشنهاد وجود دارد، اما ایران در ابتدا باید به آمریکایی‌ها بگوید تعهدات قبلی خود را عملی کند تا پس از آن به مذاکره با شما فکر کنیم. انسان عاقل برای دو بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود. در برجام عایدی ایران چه بود؟ تمام هزینه‌های برجام را از دو طرف، ایران پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: به زودی سوخت‌های فسیلی جهان پایان می‌یابد و انرژی هسته‌ای جایگزین آن می‌شود. اگر نتوانیم در صنعت هسته‌ای موفق عمل کنیم در آینده در رقابت با کشورهای جهان عقب می‌مانیم و از صحنه اقتصادی دنیا حذف می‌شویم. پس این صنعت را باید هر روز ارتقا دهیم تا در آینده با مشکل جدی در عرصه جهانی روبرو نشویم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *