یک مسئول: از کسب و کار بازاریان آسیب دیده حمایت خواهد شد


سادس/بوشهر رییس شورای شهر دیلم در ارتباط با آتش سوزی روز گذشته بازارچه ساحلی دیلم گفت: از کسب و کار بازاریان آسیب دیده حمایت خواهد شد. دیلم مهد فتوت و کرامت است.

عبدالرضا صادقی در این باره گفت: در کمال ناباوری در حدود نیم ساعت سرمایه ۲۰۰ کاسب زحمتکش دیلمی سوخت و امید دویست خانواده آبرومند و شریف شهر کهن و تمدن ساز دیلم به ناامیدی گرایید. نکته تلخ قضیه این است که بسیاری از نهادها، و ارگان ها سالها از امکانات بیت المال استفاده می برند تا با برنامه ریزی های مناسب و سیاستگذاری های منطقی مانع از بروز این فجایع شوند اما هر بار شاهد اتفاقی تلخ و مصیبتی بر جان و مال مردم هستیم. گواه این ادعا سوختن گه گاه اسکله ها و شناورهای بندر نشینان است. امیدواریم بروز این فاجعه تلخ اجتماعی و اقتصادی که باعث از بین رفتن حداقل پانصد شغل پایدار شده است، باعث همگرایی و همیاری بیشتر مسئولین با مردم شود.

رییس شورای شهر دیلم در ادامه خاطرنشان کرد: همه دیلمی ها باید با وحدت کلمه مانع از بروز مشکلات جدیدی برای زیان دیدگان این سانحه شده و با رویکردی هم نوع دوستانه بازار دیلم را نماد “امید” و “گذشت” و “همراهی” کنند.

وی در رابطه با آتش سوزی روز گذشته تاکید کرد: شورای شهر دیلم به عنوان نماینده مردم مسئولیت های اجتماعی خود در برابر صنوف آسیب دیده را هرگز فراموش نخواهد کرد. این نهاد و نمایندگان مردم در شورا به عنوان چشم انداز برای ساختن بازاری جدید، ایمن، پرتردد و الگو با همراهی مسئولانه و دلسوزانه کلیه نهادها و ارگان های متولی راهکارهای اجرایی مناسبی در پیش خواهد گرفت. ضمناً با توجه به سوابق مکاتبات و مصوبات این شورا، پیگیر قصور متولیان امر نیز خواهد شد. همچنین از کلیه مسئولین و متولیان به ویژه مدیریت ارشد استان انتظار داریم ضمن اتخاذ راهکارهای مناسب اجرایی برای ادامه کسب و کار اهالی بازارچه و اقدام برای تثبیت حقوق مالکانه و صنفی صاحبان غرفه ها و مشاغل این بازارچه، برای جبران خسارت این کاسبان شریف آستین همت بالا بزنند.

صادقی در پایان تاکیدکرد: کسبه محترم بازارچه ساحلی اعم از مالکین و مستاجرین هر چند صحبت از تاسف و تالم دردی از شما دوا نمی کند و می دانیم چه خسارات سنگین مالی و روحی به شما و خانواده های گرامیتان وارد شده است ولی بدانید اینجا دیلم است؛ مهد فتوت و کرامت. مطمئن باشید با حضور متعهدانه دوستداران و دلسوزان این شهر، از کسب و کار شما حمایت خواهد شد و در این شرایط اقتصادی ناگوار حادث شده تنها نخواهید ماند. امیدواریم در کنار این بزرگواران، مسئولین محترم نیز وظایف ذاتی خود را در راستای جبران خسارت، مهیا نمودن ادامه کسب و کار و تثبیت حقوق شما انجام دهند. آنچه از شما انتظار داریم امید به لطف و عنایت خداوند و صبر در برابر این پیشامد ناگوار است که همانا خداوند متعال فرمود؛ “لِیُنْفِقْ ذُو سَعَةٍ مِنْ سَعَتِهِ وَ مَنْ قُدِرَ عَلَیْهِ رِزْقُهُ فَلْیُنْفِقْ مِمَّا آتاهُ اللَّهُ لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلَّا ما آتاها سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْراً “《آنان که امکانات وسیعی دارند، باید از امکانات وسیع خود انفاق کنند و آنها که تنگدستند، از آنچه که خدا به آنها داده انفاق نمایند خداوند هیچ کس را جز به مقدار توانایی که به او داده تکلیف نمی‌کند خداوند به زودی بعد از سختیها آسانی قرار می‌دهد》.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *