شناسایی ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ فرد مبتلابه کرونا در کشور


سادس/قزوین سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۳۲۶ هزار و ۸۰۱ نفر بهبود یافتند.

سیما سادات لاری، بعدازظهر چهارشنبه ۱۲ شهریور در حاشیه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین تصریح کرد: طبق آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا که شناسایی‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای تشخیص قطعی ۱۸۵۸ نفر است که از این تعداد ۱۱۳۶ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی ۳۶۹۳ نفر است، همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ نفر از هم‌وطنان عزیزمان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و هم‌اکنون مجموع جان‌باختگان تا به امروز به ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

 سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مجموعه موارد شناسایی‌شده تا امروز ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر هستند که از این تعداد ۳۲۶ هزار و ۸۰۱ نفر به لطف الهی و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان بهبود پیدا کردند.

وی با اشاره به وضعیت استان قزوین تصریح کرد: مدیریت کرونا در قزوین به دلیل قرار داشتن این استان در شاهراه اتصالی غرب، شرق و جنوب به شمال کشور با چالش‌های جدی روبه‌رو بوده و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و ستاد کرونا در استان قابل‌تقدیر است که مجاهدانه در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت دارند.

لاری اظهار کرد: پس از گذر از موج اول شیوع کرونا در استان قزوین، از خردادماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجدد روند صعودی گرفته است علیرغم اینکه در روزهای اخیر تا حدی از شدت روند صعودی کاسته شده است اما همچنان وضعیت اغلب شهرستان‌های استان حساس و شکننده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های قزوین و تاکستان قرمز و وضعیت شهرستان بویین‌زهرا در وضعیت هشدار قرار دارد، هم‌اکنون تعداد ۲۹۳ فرد مبتلابه کرونا در مراکز درمانی استان قزوین بستری و تحت درمان هستند، از این تعداد ۵۹ نفر به دلایل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند، امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک توسط مردم استان قزوین شاهد عبور این استان از وضعیت قرمز باشیم.

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *