فیروزی: فدراسیون برنامه‌ای برای حضور تفتیان در فرانسه نداشت/ او با هزینه شخصی رفته است


فیروزی: فدراسیون برنامه‌ای برای حضور تفتیان در فرانسه نداشت/ او با هزینه شخصی رفته است

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون دوومیدانی گفت: حسن تفتیان با هزینه شخصی به فرانسه رفته است و فدراسیون برنامه‌ای برای اعزام این ورزشکار به خارج از کشور نداشت.

قاسمعلی فیروزی در مورد ارزیابی خود از مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی به سادس گفت: مسابقات چند ماده در سطح خوبی برگزار شد اما نتایج در اکثر ماده‌ها متوسط بود چون حدود یک سال و نیم است که مسابقه خاصی در فضای باز برگزار نشده و ورزشکاران به خاطر شیوع کرونا تمرینات خوبی انجام نداده‌اند. بیشتر ورزشگاه‌ها در این مدت تعطیل بودند و ورزشکاران در فضای پارک و بیابان تمرین می‌کردند به همین دلیل شرایط خیلی خوبی نداشتند اما برگزاری این مسابقات ضروری بود چون چند روز دیگر  لیگ آغاز می‌شود و باید خود را محک می‌زدند. 

او در مورد شرکت نکردن ورزشکارانی چون حسن تفتیان(دوی ۱۰۰ متر) و شاهین مهردلان(پرتاب وزنه) در جایزه بزرگ بیان کرد: فدراسیون در نظر داشت که با برگزاری این مسابقات مشکل ورزشکارانی را که به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند، حل کند چون خیلی از آنها رویای کسب سهمیه دارند و این مسابقات محک خوبی بود که جایگاه و شرایط خود را بدانند و بعد در مورد کسب سهمیه فکر کنند. آقای تفتیان دوست داشت به پاریس برود که رفت اما کسی از آقای مهردلان توضیحی نخواست چون شرکت در مسابقات جایزه بزرگ آزاد است. 

فیروزی در پاسخ به این سوال که تفتیان با هزینه فدراسیون به فرانسه رفته؟ گفت: تا جایی که می‌دانم با هزینه شخصی رفته چون فدراسیون برای اعزام یک ورزشکار به خارج از کشور باید موافقت شورای برون مرزی را داشته باشد اما آقای تفتیان  مجوز این شورا را نداشت. از طرفی فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای حضور آقای تفتیان در فرانسه نداشت چون به اعتقاد من یک تصمیم شخصی بود.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون دوومیدانی در مورد نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان لیگ گفت: لیگ خوشبختانه در دو روز  و دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود، بنابراین فاصله لازم خود به خود رعایت می‌شود.  علاوه بر این ورزشکاران باید برای تمامی مسابقاتی که فدراسیون برگزار می‌کند، تست کرونا بدهند. از دوشنبه، ۱۰ شهریور کارهای اداری  مرحله اول لیگ انجام می‌شود تا ورزشکارن خود را برای حضور در مسابقات آماده کنند و روز جمعه، ۱۴ شهریور هم جلسه فنی مسابقات در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار می‌شود. 

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *