کلهر: هنوز فاصله زیادی برای مدال آوری در پارالمپیک زمستانی داریم


کلهر: هنوز فاصله زیادی برای مدال آوری در پارالمپیک زمستانی داریم

سرمربی تیم ملی پارااسکی گفت: هر چند در چند سال اخیر در بحث کمیت و افزایش تعداد اسکی بازان معلول کارهای زیادی انجام شده، اما در بحث کیفیت و مدال آوری فاصله زیادی با دنیا داریم و امیدوار به کسب مدال حتی در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین نیستیم.

صادق کلهر در گفت و گو با سادس، درباره وضعیت تمرینات اسکی بازان معلول اظهار کرد: متاسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا تمام پیست ها تعطیل شده و اسکی بازان فعالیت خاصی نداشتند. در طی این مدت نیز تنها پیست توچال به خاطر داشتن برف از اواسط اردیبهشت تا ۱۵ خرداد بازگشایی و مجددا تعطیل شد.

وی گفت: در حال حاضر با تعطیلی اردوها و لغو مسابقات بین المللی، اسکی بازان در استراحت کامل هستند و برنامه خاصی برای آنها نداریم تا ببینیم شرایط کی به حالت عادی برمی گردد.

کلهر همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته میزبان مسابقات بین المللی در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی بودیم، اما امسال معلوم نیست با وضعیتی که از نظر این بیماری وجود دارد باز هم میزبان برگزاری مسابقات بین المللی از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک باشیم یا خیر؟

وی پیرامون این پرسش که چه تعداد سهمیه برای پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ برای ایران قابل پیش بینی است، افزود: دوره قبل با ۵ ورزشکار در پارالمپیک زمستانی که در کره جنوبی برگزار شد در رشته های اسنوبرد و صحرانوردی شرکت کردیم این دوره پیش بینی ما کسب ۷ سهمیه (۴ سهمیه در مردان و ۳ سهمیه در زنان) است، البته سعی داریم در صورت امکان در آلپاین نیز یک سهمیه به خود اختصاص دهیم، هر چند کسب سهمیه در این رشته کار سختی است.

کلهر در پاسخ به این پرسش که چقدر امید به کسب مدال در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ دارید، اظهار کرد: در طی چند سال گذشته هر چند از نظر کمیت و افزایش تعداد علاقمندان به رشته اسکی معلولان عملکرد موفقی داشتیم اما از نظر کیفیت و مدال آوری فاصله زیادی با دنیا داریم و هنوز نمی توانیم به فکر مدال آوری حتی در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین باشیم.

وی گفت: زمانی می توانیم امید به کسب مدال داشته باشیم که حداقل از ۳۰ تورنمنتی که زیر نظر IPC در دنیا برگزار می شود در ۲۰ تورنمنت شرکت کنیم، در حالی که ما به دلیل نوسانات ارزی شرایط شرکت در یک تا ۲ تورنمنت را در طول سال داریم و این برای افزایش رنگنیگ اسکی بازان کافی نیست.

سرمربی تیم ملی اسکی معلولان در پایان یکی از مشکلات اساسی ورزشکاران را گران بودن تجهیزات اسکی عنوان کرد و گفت: به دلیل نوسانات قیمت ارز و گران بودن تجهیزات و لوازم اسکی، متاسفانه امکان بروزرسانی لوازم و تجهیزات اسکی فصل به فصل وجود ندارد و همین مساله تاثیر زیادی بر روی عملکرد ورزشکار دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *