اسبقیان: ضرورتی برای برگزاری اردوهای پارالمپیکی نیست


اسبقیان: ضرورتی برای برگزاری اردوهای پارالمپیکی نیست

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: با توجه به شیوع موج کرونا ضرورتی برای برگزاری اردوهای پارالمپیکی حتی در رشته های انفرادی نیست و سلامتی ورزشکاران برای ما مهمتر از برگزاری اردو است.

محمدشروین اسبقیان در گفت وگو با سادس، درباره وضعیت اردوهای ورزشکاران پارالمپیکی اظهار کرد: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع موج دوم کرونا هیچ ضرورتی برای برگزاری اردوهای پارالمپیکی وجود ندارد و ما نمی توانیم سلامتی ورزشکاران را حتی در رشته های انفرادی به خطر بیندازیم و برای آنها اردو برگزار کنیم.

وی گفت: به عنوان رئیس فدراسیون سعی می کنم با ورزشکاران پارالمپیکی در تماس باشم و مشکلات آنها را در حد امکان برطرف کنم اما متاسفانه پیچیدگی بیماری کرونا به گونه ای است که ما نمی توانیم در شرایط کنونی اردویی را برای رشته های انفرادی خود از جمله تیر اندازی برگزار کنیم. اولویت اول ما سلامتی ورزشکاران است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش که یکی از مربیان بر این باور است که چرا برای تیراندازان امکان برگزاری اردو برای تیراندازان در آزادی وجود دارد اما برای پاراتیراندازی این شرایط مهیا نمی شود خاطرنشان کرد: وضعیت بدنی افراد سالم با معلولان متفاوت است و اگر خدای نکرده برای یک ورزشکاری مشکلی از نظر این بیماری ایجاد شود ما خود را مقصر می دانیم. از آنجا که تماس در ورزشکاران معلول بیشتر از افراد سالم است، آنها نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند در شرایط فعلی برگزاری اردوها به صلاح نیست و ما منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش و جوانان هستیم. هر زمان این ستاد تصمیم بگیرد که شرایط برای برگزاری اردوها مناسب است ما نیز اردوهای خود را برگزار خواهیم کرد.

اسبقیان در پایان افزود: اگر در اواخر شهریور شرایط این بیماری به حالت عادی برگردد در استان هایی که سفید محسوب شوند با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت ورزش اردوهای غیرمتمرکز خود را آغاز خواهیم کرد. تا کم کم بتوانیم ورزشکاران خود را به اردوها دعوت کنیم. البته باز هم می گویم همه چیز بستگی به تصمیم ستاد ملی کرونا دارد و در این خصوص ما تصمیم گیرنده نیستیم.

وی در پایان درباره تامین تجهیزات برای وزنه برداران جهت پیگیری تمرینات خود در منزل گفت: در خصوص تامین تجهیزات برای وزنه برداران پارالمپیکی نیز ما در حال بررسی های لازم هستیم و اگر مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد سعی خواهیم کرد در حد امکان تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم تا مشکلی برای انجام تمرینات حرفه ای خود نداشته باشند. تلاش ما این است که در شرایط کنونی مشکلات ورزشکاران حرفه ای را رفع کنیم تا بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانی تمرینات خود را تا زمانی که شرایط به حالت عادی بر می گردد پیگیری کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *