مکزیک با افزایش قربانیان کرونا از ایتالیا جلو زد


افزایش ۳۵ هزار نفره‌ی شمار قربانیان کرونا در مکزیک در روز یکشنبه موجب شد این کشور آمریکای لاتین با عبور از ایتالیا در رتبه چهارم جدول قربانیان جهانی این بیماری قرار بگیرد.

به گزارش سادس، مکزیک روز گذشته ۲۷۶ قربانی و ۴۸۴۸ ابتلای جدید به کرونا را به ثبت رساند و به این ترتیب شمار کلی قربانیان آن به ۳۵ هزار و شش نفر و مجموع مبتلایان آن به ۲۹۹ هزار و ۷۵۰ نفر رسید. شمار قربانیان کرونای مکزیک پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در رتبه چهارم جهان قرار گرفته است. پیش از این ایتالیا در این جایگاه قرار داشت.

در حالی که به نظر می رسد شیوع کرونا در ایتالیا تقریباً مهار شده اما هیچ نشانه ای از بهبود وضعیت در مکزیک دیده نمیشود. این در حالیست که دولت این کشور با انتقادات زیادی مبنی بر بازگشایی زودهنگام اقتصاد مواجه شده است. اما رییس جمهوری این کشور با بیان اینکه نسبت به شرایط شیوع کرونا در کشور خوشبین است مدعی شده که همه گیری کرونا در مکزیک در حال مهار است.

وی همچنین از معاون وزیر بهداشت این کشور که با انتقادات زیادی مبنی بر ناتوانی در کنترل شیوع کرونا روبه‌رو شده، حمایت کرد.

بر اساس داده‌های تحقیقات شرکت آماری Statista، به لحاظ شمار قربانیان کرونا به ازای هر یک میلیون نفر از مردم مکزیک که جمعیت آن حدود ۱۲۰ میلیون نفر است، این کشور هم اکنون شانزدهمین رتبه جهان را دارد.

این در حالی است که مقامات مکزیک می‌گویند آمارهای واقعی به دلیل تست‌گیری محدود احتمالاً بسیار بیشتر است. تجزیه و تحلیل رویترز در مورد داده‌های مربوط به اداره تدفین اموات این کشور در ماه مه میلادی، تلفات بیش از دو برابر ارقام گزارش شده را نشان داد.

بنا بر گزارش رویترز، مقامات پیشین مکزیکی رییس جمهوری این کشور را به دلیل ناتوانی در مدیریت شیوع کرونا تحت انتقادات فراوانی قرار داده‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *