تصاویر منتخب جهان ورزش در خرداد ماه


تصاویر منتخب جهان ورزش در خرداد ماه

پایگاه خبری دانشجویان ایران – سادس

بهترین تصویر روز از یکم تا سی و یکم خرداد از میان رقابت‌های مختلف ورزشی همچون فوتبال، کریکت، موج سواری و اسب سواری توسط سادس انتخاب و منتشر شد که در ادامه ۱۰ عکس برتر منتخب این ماه را می‌بینید.

هند هم مانند دیگر کشورهای جهان با بحران کرونا روبرو شد و قرنطینه را برای مهار این ویروس به کار برد. با این حال در آن شرایط کودکان هندی علاقه خود را کنار نمی گذاشتند و در هر مکانی به ورزش کردن می پرداختند. در تصویری که فرانسیس ماسکارناس، عکاس رویترز به ثبت رسانده است یک کودک هندی روی ریل متروکه ای کریکت بازی می کند.

تیم فوتبال دورتمند در دیداری حساس و در ورزشگاه خانگی‌اش به بایرن مونیخ باخت تا فاصله‌اش با این تیم بیشتر شود. مانفرد راکوفسکی و همسرش که از هواداران سر سخت دورتمند هستند از خانه بازی تیم‌ محبوبشان را تماشا کردند؛ خانه‌ای که با اقلام هواداری و رنگ زرد تزیین شده و از سکوی تیفوسی‌های دورتموند در ورزشگاه خانگی این تیم، چیزی کم ندارد. شاید اگر ویروس کرونا باعث برگزاری بازی‌های بدون تماشاگر نمی‌شد، “دیوار زرد” سیگنال ایدوناپارک روز سختی را برای ستاره‌های بایرن رقم می‌زد.

لیگ فوتبال جمهوری چک هم بعد از تعطیلی موقت به دلیلی شیوع ویروس کرونا از سر گرفته شد اما بازی ها بدون تماشاگر برگزار می شد. برای همین مکان هایی ایجاد شده بود تا هواداران بتوانند بازی تیم هایشان را از روی پرده و البته از داخل ماشین شخصی شان تماشا کنند. در این تصویر هواداران بازی دو تیم ویکتوریا پلژن و اسپارتا پراگ را نگاه می‌کنند.

ریچارد اسکالانته و کنث راسل در حال تمرین مچ اندازی در مریلند آمریکا بودند. بعد از همه گیری کرونا این اولین بار بود که آنها می توانشتند تمرینات گروهی انجام دهند، البته برای رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا از ماسک استفاده کردند اما خبر خوب برای ویروس کرونا این است که مچ اندازی با دستکش کمی مشکل است!

بعد از سپری کردن دوران قرنطینه و تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، لیگ فوتبال کوزوو هم مانند برخی کشورهای دیگر آغاز به کار کرد. اولین مسابقه با پیروزی ۳ بر صفر پریشتینا برابر تیم کی اف درنیکا به پایان رسید. طرفداران تیم پریشتینا گرچه به دلیل پروتکل‌های بهداشتی پشت درهای ورزشگاه ماندند اما یک نماینده ویژه روی سکوها داشتند. 

این عکس را Chris Jung از یک ورزشکار که در حال انجام ورزش فلای‌بورد است در شهر سئول کره جنوبی ثبت کرد. دستگاه فلای‌بورد توسط یک سیستم پیشرانه آب که به یک لوله بلند وصل شده و آن هم به پا و اسکوتر زیر پا متصل است کار می‌کند و ورزشکار با کنترل فشار آب می‌تواند زیر آب برود و تا ارتفاع زیادی پرواز کند.معمولا حرکاتی که ورزشکاران این رشته انجام می‌دهند تصاویر زیبایی را خلق می‌کند. در این تصویر حرکت ورزشکار گویی یک حرف انگلیسی یا بی‌نهایت را خلق کرده است.

پس از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا اعتراضات گسترده‌ای در سراسر جهان به راه افتاد و هر گروهی به یک شکل خواستار پایان نژادپرستی شد. اهمیت زندگی سیاه پوستان یکی از شعارهای مردم آمریکا و دیگر نقاط جهان است. این خواسته در دنیای ورزش هم مطرح شد و اغلب ورزشکاران حمایت خود را از سیاه پوستان اعلام کردند. موج سواران آمریکایی در سانتا مونیکا یاد فلوید را گرامی داشتند. لوسی نیکلسن، عکاس رویترز تصویری از پسربچه‌ای که گل رزی در دست دارد و در حال تماشای Black Girls Surf است را به ثبت رساند.

لیگ‌های فوتبال در سراسر جهان، بعد از تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا دوباره شروع شدند اما همچنان هواداران در اغلب کشورها نمی‌توانند روی سکوهای ورزشگاه با خیال راحت بنشینند و از تماشای بازی تیم محبوبشان لذت ببرند. با این حال ممنوعیت ورود هواداران به ورزشگاه‌ها هم برای طرفداران دو آتشه سد بزرگی محسوب نمی‌شود و آن‌ها از بالای دیوار ورزشگاه جنگیدن ستاره‌هایشان را تماشا می‌کنند. هواداران تیم بوهمیانس برای تماشای دیدار تیمشان با اسپارتاپراگ خودشان را به ورزشگاه رساندند. داربی پراگ با پیروزی اسپارتا به پایان رسید.

آلیانز آره‌نا میزبان دیدار برگشت نیمه نهایی جام حذفی آلمان بین دو تیم بایرن مونیخ و فرانکفورت بود. در ورزشگاهی که خالی از تماشاگر بود پیش از شروع بازی یک موجود زنده توجه عکاس‌ها را به خود جلب کرد. روی پله‌های سکوها، علف هرزی در نبود هواداران خودنمایی می کرد.

رقابت های اسب سواری Royal Ascot پس از ۳۰۹ سال با چهره‌ای عجیب آغاز شد. نه هواداری وجود داشت و نه تجملاتی. این بازی‌ها که به خانواده سلطنتی انگلیس مربوط است با حضور ملکه برگزار می‌شود و یکی از جذابیت‌هایش تماشاگران با کلاه‌های عجیب بودند که امسال خبری از آنها نبود. در  این شرایط هوادار خردسال انگلیسی مانند یک پادشاه کوچک به تماشای این مسابقات پرداخت. او در خانه‌اش در حالی که روی اسب خود نشسته بود رقابت‌ها را از طریق تلویزیون نگاه کرد.

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *