گزینه‌های ریاست مجلس قصد خدمت دارند/ اختلاف و حواشی انتخاب رئیس مجلس نشانه دنیاپرستی نیست

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری سادس:
بنده با همه کسانی که به یک عنوان داعیه‌دار ریاست مجلس شده‌اند ملاقات داشتم، تمام این عزیزان قصد ارتقاء مجلس، انجام مطالبات مردم و رو سفید کردن مجلس یازدهم جلوی مردم را دارند.

هیچ کدام از گزینه های ریاست مجلس قصدی جز انجام وظایف محوله و عملی‌کردن قول‌هایی که به مردم دادند را ندارند.

از این رو من نزد خدای متعال شهادت می دهم که آنچه من از نیت، ملاقات و پیگیری از این عزیزان دیدم چیزی جز خیرخواهی برای مردم نبود، یعنی هیچکدام از این عزیزان دنبال مطالبات حزب و جناحی نبودند.

صرف تفاوت نظرها پیرامون این که چه کسی سکاندار مسئولیت و ریاست مجلس یا هیات رئیسه بشود، این اختلاف‌ها نشان از دنیاپرستی یا انحراف از اهداف و قول‌هایی که به مردم داده شده نیست.

شاید فضای رسانه‌ای بخواهد اختلاف نظرهای سطحی را بزرگ جلوه بدهد اما باید بدانیم در حوزه و دانشگاه هم بین علما در ریزترین موضوعات اختلاف نظر وجود دارد مهم این است که این اختلاف نظر به مقابله و تقابل منتهی نشود

الحمدالله تا این لحظه موضوع انتخاب رئیس مجلس و هیئت رئیسه به تقابل منجر نشده است، حالا ممکن است در حاشیه‌ای رگ‌هایی از اختلاف ملاحظه شود ولی در کلیت بحث تقابل وجود ندارد.

کلیت فعالیت‌ها و حرکات که دارد انجام می شود به خصوص کاری که شورای ائتلاف در نظرخواهی از منتخبان انجام می‌دهد را مثبت ارزیابی می کنم، ان شاء الله این اقدام به وفاق و اتحاد منتهی شود.

علی القاعده ما هم نباید حساسیت به خرج بدهیم اگر دیدم حالا یک شخص یا گروهی نظر متفاوت داشت احساس کنیم که این ساز مخالف است و با آن مقابله کنیم.

باید سعه صدر و حوصله داشته باشیم و از اظهارنظ‌رهای زود هنگام وعجولانه بپرهیزیم تا ان شاء الله در جمع بندی آن شخصی که مطلوب مردم و مجلس است ردای ریاست مجلس را بر تن کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *