رفتار حکیمانه در کسب رضایت مردم مهم‌ترین تکلیف پلیس است


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر رفتار حکیمانه پلیس با مردم و نقش آن در کسب رضایت مردم تاکید کرد.

به گزارش سادس حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی در همایش عمومی فرماندهان و مدیران انتظامی استان خراسان رضوی که در مجتمع آموزشی رفاهی امام سجاد (ع) مشهد برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم و تلاش پلیس در حماسه بزرگ راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، اظهارکرد: هر بزرگی بزرگوار نیست، انسان غیور و بزرگوار تن به گناه نمی‌دهد و فردی مرتکب گناه می‌شود که ذلیل و کوچک است.

وی با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی به علت شرایط پیچیده شغلی، امروز در نوک پاسداری از ارزش‌های جامعه قرار دارند، تصریح کرد: در گام اول باید خود را ایمنی بخشیم چرا که اگر امنیت سازان در برابر گناه ایمن شوند ناجای در تراز جمهوری اسلامی محقق خواهد شد و خواهد توانست خراسان رضوی را حراست کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی افزود: اخلاق و معنویت بهشت‌ساز است چرا که با اخلاق اسلامی و معنویت می‌توان بر دل‌های زیر دستان نفوذ و انضباط ظاهری را به انضباط معنوی تبدیل و تقویت کرد. خودمراقبتی را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و همواره خودسازی را بر دگرسازی مقدم بداریم.

وی خطاب به فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اظهارکرد: بدانید برای هر ساعت عمر، تمام امضاها، گفتن‌ها و نگفتن‌ها و دستورات برای شما یک صندوقچه قرار داده‌اند و همه اینها نگهداری می‌شود. اگر از خود و سازمان خود مراقبت کنید سازمان پیشرو و پیش برنده می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تاکید کرد: ما اکنون به این تحول معنوی نیازمند هستیم. در امور حرفه‌ای و تسلط بر مسائل امنیتی رشد کرده‌ایم ولی در این بعد عقب افتادگی داریم و یک جهش عمومی در بعد اخلاق و معنویت نیاز داریم. دنیای قدرت عمودی و جهان یک طرفه گذشته است اکنون دنیای رهبری دلی است، رهبرانی موفق هستند که بر دل‌ها حکومت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص خودداری از توقف و ضرورت حرکت به جلو گفت: این فرمایش رهبری را باید در صدر اقدامات و مراقبت از خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی افزود: فرماندهان و مدیران باید روز به روز نیروهای تحت امر خود را برای برخورد حکیمانه با مردم و نقش حکیمانه در کسب رضایت مردم ترغیب کنند و به آنها انگیزه و روحیه کار بیشتر بدهند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در بخش پایانی سخنان خود پایبندی بر خوشایندسازی رفتار در کنار خوشایندسازی محیط کار را یک اصل بسیار مهم و ضروری در مدیریت هدفمند و هوشمندانه دانست و گفت: این امر می‌تواند مشروعیت و مرغوبیت را با توجه به اصلاح و تعالی رفتارها بالا ببرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *