انضباط بخشي اقتصادي در دستور کار ناجا / لزوم تشديد مبارزه با قاچاق کالا/ آموزش و ارتقاء توانمندي علمي و مهارتي کارکنان همچنان در اولويت

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينکه انضباط بخشي اقتصادي در دستور کار است گفت: تشديد مبارزه با قاچاق کالا در راستاي تحقق شعار سال محور برنامه هاي ناجا است.

به گزارش سادس، ” سردار حسين اشتري” در گردهمايي سراسري معاونان هماهنگ کننده ناجا با تبريک حلول سال نو و آغاز ماه رجب و تسليت شهادت پیشوای دهم شیعیان امام علی النقی(ع) ، گفت: از زحمات و تلاش هاي همه همکارانم در پيشبرد اهداف تعيين شده در سال 94 تقدير و تشکر مي کنم.

وي با اشاره به يادآوري روزشمار مأموريت هاي ناجا در سال 94، افزود: تقويم نيروي انتظامي در هر لحظه بر مدار آماده باش است اما در سال 94 اتفاقات مهمي چون برگزاري دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري را به طور همزمان داشتيم .

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد : با تلاش هاي کارکنان ناجا و همکاري دستگاه هاي مسئول بسياري از برنامه ها چون برگزاري انتخابات ، راهپيمايي بزرگ اربعين ، مراسم 22 بهمن و … به خوبي انجام و برگزار شد.

سردار اشتري بيان کرد: با وجود برخي از ناامني ها در کشورهاي همسايه به لطف الهي، تدابير مقام معظم رهبري ، هوشياري دستگاه هاي نظامي و انتظامي و نيز انسجام مردمي، امنيت در بهترين و مطلوب ترين حالت در کشور وجود داشت و اين جريان امن همچنان حفظ و تقويت خواهد شد.

عالي ترين مقام انتظامي کشور با اشاره به اجراي طرح نوروزي، عنوان کرد: اين طرح از 25 اسفند تا 15 فروردين ماه اجرا و به همت بخش هاي مختلف ناجا، مردم ايام نوروز را به خوبي سپري کردند.

فرمانده نيروي انتظامي خاطر نشان کرد: در ديدار با مقام معظم رهبري در اسفند 94 و اعلام رضايتمندي ايشان از عملکرد و کارنامه يکساله ناجا، انگيزه و عزم مان براي تلاش مضاعف را صدچندان کرد؛ از سوي ديگراعلام رضايت مقام معظم رهبري باعث دلگرمي و اميد است.

سردار اشتري با اشاره به راه اندازي قرارگاه جهادي تربيت و آموزش از آموزش به عنوان يکي از اولويت هاي سال 94 نام برد و افزود: تأثير مثبت سرمايه گذاري در ارتقاء مهارت علمي و عملي کارکنان و نيز آموزش در کاهش شهداي ناجا عليرغم افزايش مأموريت ها و عمليات ها مشهود است.

وي تأکيد کرد: آموزش بايد همچنان در اولويت برنامه هاي ناجا باشد .

تشديد مبارزه با قاچاق کالا ، کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان محور برنامه هاي سال 95

سردار اشتري در ادامه با معرفي اولويت هاي سال 95، اظهار کرد: تشديد مبارزه با قاچاق کالا محوري ترين برنامه نيروي انتظامي در سالجاري به شمار مي آيد چرا که اين مهم در تحقق مسير اقتصاد مقاومتي بسيار کارگشا است .

وي بيان کرد: کاهش سرقت و جلوگيري از وقوع سرقت نيز از برنامه هاي اولويت دار ناجا است، هر چند بخشي از تحقق اين مهم بر عهده قوه قضائيه و تدوين احکام بازدارنده است.

لزوم انضباط بخشي اقتصادي

عالي ترين مقام انتظامي کشور، انضباط بخشي اقتصادي را نيز يکي از برنامه هاي سال جاري عنوان کرد و گفت: فعاليت هاي اقتصادي و بودجه اي بايد بر مبناي ضابطه باشد .

وي تأکيد کرد: در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري به ويژه شعار سال ” اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل ” وظايفي بر عهده داريم و بايد با استفاده بهينه از امکانات و ابزارها در راستاي پيشبرد اهداف تلاش کنيم.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نقش کليدي معاونان هماهنگ کننده ناجا در اجراي سياست ها به ويژه اجراي طرح انضباط اقتصادي، گفت: بهبود و ارتقاء وضعيت معيشتي کارکنان همچنان يک موضوع اولويت دار است.

وي با تاکيد بر اينکه شأن کارکنان ناجا بايد حفظ شود، تصريح کرد: حفظ شأن سازمان نيز در کنار پيشبرد اهداف حائز اهميت است.

جذب و گزينش افراد بايد بر محور عضويابي باشد

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه با اشاره به اهميت جذب و گزينش افراد ولايي ، متدين و توانمند، خاطر نشان کرد: رويکرد ما در جذب و گزينش افراد عضويابي است نه عضوگيري.

وي تأکيد کرد: بايد در جذب و استخدام افراد به دنبال بهترين ها باشيم و نيروهايي با روحيه انقلابي وارد سازمان شوند.

فرمانده نيروي انتظامي، ابتکار عمل و نوآوري را نيز لازمه برنامه هاي ناجا دانست و گفت: پويايي و تحرک در کنار ابتکار عمل و نوآوري به پيشرفت سازمان کمک مي کند .

وي بر لزوم اعتماد مردمي و مشارکت شهروندان در اجراي مأموريت هاي ناجا تأکيد کرد و افزود: اعتماد مردمي به ناجا مهمترين سرمايه ما به شمار مي آيد لذا بايد تلاش کنيم اين سرمايه را حفظ و تقويت کنيم.

وي با بيان اينکه صيانت از کارکنان از اولويت هاي هميشگي ما است گفت: روحيه جهادي و انقلابي را بايد در ناجا تقويت کنيم و ارزش هاي ماندگار دوران دفاع مقدس چون ايثار را در سازمان نهادينه و ماندگار کنيم.

سردار اشتري گفت: پوشيدن لباس سبز خدمت توفيق بزرگي براي ما است و اميدوارم از اين فرصت خدمت گذاري به نحو شايسته اي بهره ببريم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *