از سوگند "آقای شهردار" تا پیشنهاد افزایش کرایه تاکسی‌ها


بلاتکلیفی شش میلیون ایرانی فاقد بیمه، ادای سوگند شهردار جدید تهران، پنج روش دریافت نوبت از مراکز درمانی تامین اجتماعی، «شهریه» و زمان «ثبت‌نام» در مدارس شاهد و بازگشت یوزآسیایی به پیراهن تیم ملی فوتبال از جمله مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی سادس در 30 اردیبهشت ماه بود.

به گزارش سادس، مهم‌ترین اخبار اجتماعی سادس طی امروز – 30 اردیبهشت ماه به شرح زیر می‌آید و با کلیک بر روی لینک هر یک از اخبار می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

ماجرای “حقی همگانی” و بلاتکلیفی ۶ میلیون ایرانی فاقد بیمه

شش میلیون ایرانی فاقد بیمه درمانی در حالی در کشور زندگی می‌کنند که بر اساس قوانین، “سلامت” حقی همگانی است؛ بر همین اساس نیز بزرگ‌ترین پروژه اجتماعی دولت یازدهم با عنوان “بیمه سلامت همگانی” با هدف پوشش رایگان نیازمندان اجرایی شد، اما در مسیر اجرا به مشکلاتی برخورد که از یک سو با پدیده چند بیمه‌ای‌ها روبرو شد و از سویی هم با وجود هزینه بالای تحمیل شده به نظام سلامت، بیم آن می‌رود که جمعی از نیازمندان واقعی از این مسیر جا مانده باشند.

هشدار سازمان غذا و دارو درباره مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به گزارش‌های مسمومیت‌های اخیر ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت، گفت: احتمالا با توجه به بارندگی‌ها و شرایط جوی اخیر در برخی مناطق کشور قارچ‌هایی روییده‌اند، اما به هیچ‌وجه نباید آنها را مصرف کرد.

۱۰هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو/ممنوعیت اهدای عضو از ایرانی به خارجی

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به ممنوعیت اهدای عضو از تبعه‌های غیرایرانی تاکید کرد: بر اساس قانون تنها افراد ایرانی می‌توانند به ایرانی اهدای عضو کنند و غیر از این خلاف قانون است. به عبارت دیگر انتقال و یا اهدای عضو از ایرانی به خارجی و یا خارجی به ایرانی بر اساس قانون مجلس ممنوع است.

رایزنی‌های «ابتکار» با برادران لاریجانی درخصوص لوایح حمایت از کودکان و امنیت زنان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از پیگیری لوایح «حمایت از حقوق کودکان» و «تأمین امنیت زنان» از رؤسای قوه مقننه و قضائیه خبر داد.

۵ روش دریافت نوبت از مراکز درمانی تامین اجتماعی

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه راه‌های دریافت اطلاعات و اخذ پذیرش غیرحضوری در مراکز ملکی سازمان، از طریق نوبت دهی تلفنی، کیوسک پذیرش سرپایی، نوبت دهی اینترنتی، سامانه USSD و وب سایت‌های بیمارستانی انجام می‌شود، گفت: این خدمات، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود.

تحصیل نیم‌میلیون دانش‌آموز خارجی در ایران/ شناسایی ۱۴۲ هزار بازمانده از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با دستور مقام معظم رهبری روند ثبت‌نام و حضور اتباع افغانستانی در مدارس ما با قوت بیشتری دنبال شد، گفت: در حال حاضر بیشتر از۵۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کنار دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل‌اند.

«شهریه» و زمان «ثبت‌نام» در مدارس شاهد/ رایزنی برای رفع تخلفات

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش جزییات ثبت‌نام در مدارس شاهد را اعلام کرد.

آغاز به‌کارپایگاه‌های اوقات فراغت از اول تیر/۳۰ مهرآخرین مهلت شرکت در جشنواره«گلدسته سرو»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح جزئیات برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری “گلدسته سرو” گفت: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت نیز از اول تیرماه آغاز می‌شود.

یوزآسیایی به پیراهن تیم ملی فوتبال برگشت

لباس تیم ملی فوتبال کشور شب گذشته در جریان بازی تدارکاتی ایران و ازبکستان رونمایی شد. طی هفته‌های گذشته خبر حذف نماد یوزپلنگ آسیایی از پیراهن تیم ملی فوتبال، انتقادات گسترده‌ای را علیه فدراسیون فوتبال ایجاد کرده بود. در جریان این اعتراض‌ها علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست و فعالان مدنی این حوزه، وزارت ورزش و جوانان نیز پیگیر بازگشت یوز به پیراهن ملی‌پوشان فوتبال شد.

سامانه بارشی جدید فردا وارد کشور می‌شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۳۰ اردیبهشت) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی‌می‌شود که در برخی موارد با خیزش گرد و خاک همراه خواهد شد.

شهردار جدید تهران سوگند یاد کرد+ فیلم

محمدعلی افشانی شهردار تهران به عنوان شهردار منتخب شورای شهر پایتخت سوگند یاد کرد.

منافع مردم را به منافع خود وحزب ترجیح می‌دهم/ بارسانه‌ای کردن تخلفات قبل از اثباتش مخالفم

شهردار جدید تهران با اشاره به اینکه در اصول مدیریتی خود به سه اصل معتقد است، افزود: حاکمیت قانون، رعایت حقوق انسان‌ها و تعامل منهای تحمیل، سه اصل اساسی من در مدیریت است.

مخالفت فرمانداری با افزایش بیش از 12.5 درصد نرخ کرایه تاکسی‌ها

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رد مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس توسط فرمانداری تهران، از پیشنهاد فرمانداری برای افزایش حداکثر 12.5 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی خبر داد.

انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در پایتخت/پیشنهاد پلیس برای افزایش مدت بازپروری معتادان به ۶ ماه

رئیس پلیس پایتخت از انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در عملیات گسترده پلیس در سه روز گذشته خبر داد.

به گزارش سادس، ‌ پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی تا لحظه انتشار این خبر، در ادامه می‌آید:

یوزآسیایی به پیراهن تیم ملی فوتبال برگشت

ماجرای “حقی همگانی” و بلاتکلیفی ۶ میلیون ایرانی فاقد بیمه

سکته مغزی در مردان چه علائمی دارد؟

منافع مردم را به منافع خود وحزب ترجیح می‌دهم/ بارسانه‌ای کردن تخلفات قبل از اثباتش مخالفم

تحصیل نیم‌میلیون دانش‌آموز خارجی در ایران/ شناسایی ۱۴۲ هزار بازمانده از تحصیل

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *