تعامل وزارت کشور، شوراها و شهرداریها به پیشبرد اهداف مدیریت شهری کمک می کند


معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با اشاره به وظایف وزارت کشور، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و استانداریها و جایگاه حاکمیتی وزارت کشور گفت: تعامل و همکاری مستمر مجموعه وزارت کشور با شوراها و شهرداری ها به پیشبرد اهداف مدیریت شهری و رضایت مردم از شورا و شهرداری کمک زیادی می کند.

به گزارش سادس، سید محمدعلی افشانی که در مراسم اعطای احکام وزیر کشور در خصوص انتصاب شش شهردارشهرهای با جمعیت بیشتر از دویست‌ هزار نفر و مراکز استان سخن می گفت، افزود: کاهش همکاری این سه گروه قطعا مشکلات زیادی را برای شورا و شهرداری و نحوه اداره شهر پیش خواهد آورد و در نهایت نارضایتی مردم را در بر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با توجه به ظرفیتهای قانونی موجود بطور مستمر ضمن ارتباط با وزارتخانه ها و سازمان ها و دستگاه ها و با حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس به دنبال حمایت از شهرداری ها و دهیاری ها، افزایش کارآمدی و رفع مشکلات آنهاست.

افشانی در ادامه از پیگیری های وزارت کشور در زمینه اصلاح نحوه اختصاص اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده به منظور افزایش سهم شهرداری ها از این اعتبارات خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه نهاد اجتماعی نوپای شورا نیازمند تقویت می باشد، از معاونان عمرانی استانداری و شهرداران خواست تا همواره از شوراها حمایت نمایند و اضافه کرد: سلامتی شوراها و تلاش آنها برای حل مشکلات مردم در کنار حمایت دستگاه های اجرایی، ضامن موفقیت آنهاست که باعث تقویت سایر نهادهای اجتماعی در سطح جامعه هم خواهد شد.

افشانی در ادامه بر نظارت قانونی شوراها بر عملکرد شهرداری و نظارت شهرداران بر زیرمجموعه و نظارت معاونان عمرانی بر شوراها و شهرداری ها تاکید کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: به دنبال این هستیم که با همکاری شورای عالی استان ها طرح‌هایی به منظور حمایت از شوراها و شهرداری ها و توانمند سازی مدیریت شهری تدوین نماییم.

افشانی همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از حضور نیروی انسانی مازاد و بی تخصص در شهرداری ها و ممنوعیت بکارگیری نیرو خارج از ضوابط تعیین شده گفت: شهرداری یک سازمان تخصصی است که باید در حوزه های کاری خود به مردم خدمت رسانی کند و نباید بیکاران جامعه و افراد بدون تخصص وارد شهرداری شوند و روند ارایه خدمات به مردم را دچار آسیب نمایند.

وی تسلط به قانون را عامل مهمی برای برطرف نمودن مشکلات شورا و شهرداری و همکاری با سایر دستگاه ها ذکر نمود و گفت: در قوانین شهرداری ها و شوراها، قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی کشور ظرفیتهای خوبی برای ایجاد درآمد پایدار و اجرای پروژه های شهری وجود دارد که به علت عدم آگاهی از قوانین به آنها توجه لازم نشده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شایان ذکر است در این مراسم سید مهران عالم زاده بحرینی شهردار کرمان، عباس صوفی شهردار همدان، محمدعلی جاوید شهردار بیرجند، نورالله غلامیان دهکردی شهردار شهرکرد، محسن خرّمی شریف شهردار قرچک و داریوش پازوکی شهردار پاکدشت؛ احکام وزیر کشور در خصوص انتصاب آنها را از مهندس افشانی دریافت نمودند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *