مصر؛ سفر فراعنه برای فتح تاریخ


تیم ملی مصر

مصر در سومین حضور خود در جام جهانی یک رویای بزرگ در سر دارد و آن هم ثبت نتایج خوب و شایسته در روسیه است.

به گزارش سادس. مصر سومین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند. این تیم آخرین بار در سال ۱۹۹۰ در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان حاضر بود. این تیم در قاره آفریقا بهترین تیم در رده جام ملت‌ها بوده است و با هفت قهرمانی در این رقابت‌ها توانست لقب پرافتخارترین تیم را به خود اختصاص دهد. با این حال از آخرین قهرمانی این تیم بیش از هفت سال می‌گذرد. مصر در دو دوره در سال‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۹۰ در جام جهانی حاضر بود و هر دو بار نتوانست از مرحله گروهی پا را فراتر بگذارد و حذف شد.

* ستاره

محمد صلاح 

اغراق نیست اگر محمد صلاح را بهترین بازیکن آفریقایی بدانیم که در اروپا فوتبال بازی می‌کند. او بعد از حضور در بازل سوئیس راهی چلسی شد ولی در این تیم موفق نبود و به همین خاطر در تیم هایی چون فیورنتینا و رم نیز بازی کرد. با این حال ستاره مصری در لیگ برتر و  این بار در لیورپول احیا شده است و فوق العاده خوب در این تیم بازی می‌کند. عملکرد زیبای صلاح در این تیم انگلیسی باعث شده است تا نامزد بهترین بازیکن سال آفریقا نیز شود. 

محمد صلاح بهترین بازیکن این روزهای قاره آفریقا

* سرمربی

هکتور کوپر

سرمربی نامدار آرژانتینی هدایت تیم ملی مصر را بر عهده دارد و توانست سومین صعود این تیم به جام جهانی را طرح ریزی کند. او قبلا در والنسیا توانسته بود به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. او با ۶۱ سال سن سابقه مربیگری زیادی در کارنامه خود دارد و این می‌تواند خیلی به سود مصری‌ها در جام جهانی باشد. او قبل از هدایت مصر در حاشیه خلیج فارس هدایت الوصل را بر عهده گرفته بود. باید ببینیم این مربی می‌تواند در جام جهانی شادی را برای مصری‌هابه ارمغان بیاورد یا خیر.

* تیم ملی مصر در یک نگاه 

افتخارات: هفت قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا (موفق‌ترین تیم)

بهترین گلزن: حسام حسن (۶۹ گل)

بیشترین بازی: احمد حسن (۱۸۴ بازی)

نحوه صعود: صعود به عنوان اول گروه در آفریقا

عملکرد دوره قبل: –

هم‌گروه‌ها: روسیه، عربستان، اروگوئه

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *