خودداری از عملکرد حزبی در جمعیت هلال احمر


رئیس سابق جمعیت هلال احمر با اشاره به تغییر رویکرد هلال احمر در دوران مدیریتش گفت: در طول این مدت سعی کردیم بی حاشیه باشیم و حزبی عمل نکنیم و توانستیم پرچم هلال احمر را سفید نگهداریم.

به گزارش سادس، امیرمحسن ضیایی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید هلال احمر، اظهار کرد: از اسحاق جهانگیری – معاون اول رئیس جمهور- تشکر می‌کنم که در دوران فعالیتم با دقت به حرف‌های ما گوش می‌کردند و اگر حمایت‌ها و پیگیری‌های او نبود نمی‌توانستیم حق‌الثبت اسناد رسمی را به جمعیت بازگردانیم. از دوست و برادر گرامی‌ام قاضی زاده هاشمی تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند. در کنار او از سایر اعضای هیات دولت از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی – وزیر کشور- تشکر می‌کنم که به عنوان رئیس بحران کشور در هر جایی که می‌توانستند به ما کمک کنند این کار را انجام می‌دادند.

وی همچنین از همکاری نمایندگان مجلس تشکر کرد و گفت:‌ آنها جمعیت هلال احمر را از جنس مردم می‌دیدند و با جمعیت همکاری داشتند. پرسنل جمعیت هلال احمر نیز فعالیت شبانه‌روزی داشتند و کارهای سنگین بر عهده آن‌ها بود. اعضای شورای عالی مجمع عمومی، مجامع استانی و شهرستانی، جوانان، نجاتگران و داوطلبان نیز در طول این مدت تلاش زیادی کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

ضیایی به آمارهایی در مورد فعالیت‌های جمعیت اشاره کرد و گفت: در طول دوران تدبیر و امید در پاسخ به سوانح و حوادث که بخش مهمی از فعالیت جمعیت هلال احمر است افزایش ۲۰۰ درصدی داشتیم و در کل با بیش از ۱۶۰ هزار عملیات افزایش ۱۰۰ درصدی عملیات‌ها را شاهد بودیم.

وی در مورد فعالیت هلال احمر در بخش جوانان گفت: در این بخش از بیش از سه میلیون نفر از جوانان استفاده شد.

ضیائی ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر از خدمات درمانی و توانبخشی هلال احمر استفاده کردند که با افزایش ۶۰۰ درصدی همراه بود. در عتبات و حج نیز بیش از3 میلیون نفر از خدمات هلال احمر استفاده کردند  همچنین درمراکز خارج از کشورنیز به بیش از چهار میلیون نفر خدمات ارائه شد. یکی از طرح‌هایی که ما راه اندازی کردیم طرح سلامت یار بود و امیدواریم که در آینده نیز ادامه پیدا کند.

رئیس سابق جمعیت هلال احمر افزایش سرمایه اجتماعی را از مهمترین مسائل دانست و گفت: این مسئله قابل محاسبه نیست ولی اثراتش در جامعه دیده می‌شود.

ضیایی در مورد بهترین تغییراتی که در طول دوران فعالیتش در جمعیت هلال احمر رخ داد ،گفت: مهمترین تغییرات مربوط به بحث نرم افزاری بود و جمعیت از روزمرگی به برنامه محوری تغییر کرد. جمعیت امروز هوشمند و چالاک شده است و به کارهای عمقی و حرفه‌ای می‌پردازد. جمعیت با درس آموخته‌هایش کار می‌کند و از تجربه‌های گذشته بهره می‌برد.

وی اضافه کرد: این تغییرات را در ادبیات رسانه‌ها، برنامه ششم توسعه و لایحه مدیریت بحران که در حال حاضر در مجلس است می‌توانیم مشاهده کنیم و ببینیم که تغییر از پاسخ به سوانح پیشگیری و کاهش خطر و افزایش تاب‌آوری رسیده است.

رئیس سابق جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نباید از افزایش عملیات‌ها به خود ببالیم، گفت: آن زمانی باید خوشحال شویم که ماموریت‌های ما به حداقل برسد..

ضیایی با اشاره به توجه به زمینه دانشی در هلال احمر گفت: در این مدت معاونت آموزش پژوهش و فناوری در جمعیت ایجاد شد که طرح خادم از مشخص‌ترین فعالیت‌های آن است.

رئیس سابق جمعیت هلال احمر افزود: از داشته‌های جمعیت به خصوص نیروی انسانی استفاده و بر تقویت ظرفیت‌های بین‌المللی توجه کردیم. در این مدت فضای مشارکت جوانان افزایش پیدا کرده و امروز جمعیت کارآمدتر در خدمت مردم است.

ضیایی با تبریک به پیوندی برای حضور در سمت ریاست جمعیت هلال احمر گفت: برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و این، امانتی است که به او رسیده است. خدمت در جمعیت هلال احمر «روزی» است. روزی من ۳۰ ماه بود و امیدوارم در ادامه جمعیت هلال احمر با استفاده از نیروهای انسانی خوب و زیرساخت‌هایی که ایجاد شده موفق باشد. من هم با تجربه اندکی که دارم در خدمت جمعیت هستم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *