انتخاب ترامپ بزرگترین اشتباه حزب محافظه کار آمریکا بود

این مدرس دانشگاه گفت:روی کار آمدن ترامپ بزرگترین اشتباه حزب محافظه کار امریکا بود چرا که وی نه سابقه سیاسی دارد ،نه کسوتی و نه می توانست بعنوان رییس جمهور مطرح باشد . ایالات متحده با یک نظام اقتصادی سرمایه داری مواجه است و پول حرف اول را می زند که این فرد انتخاب شد در صورتیکه هیلاری رای بیشتری داشت ترامپ انتخاب شد .

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری علم وفناوری از هرمزگان؛دکتریونس غلامی استاد دانشگاه ظهر امروز در خصوص رفتارهای سخیف رییس جمهور آمریکادر قبال ایران گفت: اظهارات ضد ایرانی ، ناسیونالیستی وافراطی ترامپ از اساس محکوم وباطل است . وی یکی از سرمایه داران بزرگ ایالات متحده است که بعداز حادثه 11 سپتامبر برجهای دوقلو ساختمان تجارت جهانی را خرید و بیمه نمود تا بتواندهزینه های گزافی را بابت خسارت دریافت کند واین برایش قدرت آورد .

این مدرس دانشگاه گفت:روی کار آمدن ترامپ بزرگترین اشتباه حزب محافظه کار امریکا بود چرا که وی نه سابقه سیاسی دارد ،نه کسوتی و نه می توانست بعنوان رییس جمهور مطرح باشد . ایالات متحده با یک نظام اقتصادی سرمایه داری مواجه است و پول حرف اول را می زند که این فرد انتخاب شد در صورتیکه هیلاری رای بیشتری داشت ترامپ انتخاب
شد .

استراتژی خصمانه و تند در قبال ایران 

غلامی افزود:ترامپ استراتژی صریح وتند خود را در قبال ایران مشخصا اعلام کرده که برای سپاه ،برنامه هسته ای وبرجام و…. چه برنامه هایی دارد.همینکه مشخصا برنامه اش را در قبال ایران اعلام می کند نشان می دهد که ایران کشورقدرتمندی بوده وهست. دراین خصوص یکی ازنویسندگان آمریکایی، ایران را چهارراه دنیا می خواند که نقش مهمی در جهان وتنگه هرمز دارد ازاین جهت است که ترامپ صریحا تاکید دارد سیاستهایش را درقبال ایران مشخص کند .اظهارات ضد ایرانی وی ، در پی رایزنی های مکرر با همپیمانانش همچون رژیم صهیونیستی است که این حرفهارامطرح کرده است.

چرا ترامپ از لفظ خلیج جعلی عربی استفاده می کند؟

وی گفت: ترامپ بهتر از همه می داند خلیج عربی وجود ندارد واین خلیج فارس است . چندی پیش قرار داد 110 هزار میلیارد دلاری فروش تسلیحات نظامی و فروش سلاح با عربستان بست و در همان زمان حضرت اقا از جنگ نیابتی حرف می زنند که نظر معظم له بر این است که  جنگ از ناحیه عربستان است واین دو جدای از هم نیست، استفاده از لفظ خلیج عربی حرف جدیدی نیست و بارها قدرتهای استعماری برای پوشش نهادن بر ضعف و شکست خود از ایران این لفظ جعلی را بکار برده اند.

بی ارتباط نیست اگر بگوییم که دشمنان بعداز انقلاب برای اینکه باذات ، جوهره ،ضمیر درونی انقلاب و صدور انقلاب مشکل داشتند چنین می گویند اما بخوبی با واقعیت اشنا هستند. خوشبختانه رییس جمهور  نسبت به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و گفت توصیه می کنیم این اقا کمی تاریخ و جغرافیا بخواند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: دربحث مذاکرات مقام معظم رهبری گفتند بعید می دانیم این مذاکرات  نتیجه ای داشته باشد تا هر وقت دلتان خواست مذاکره کنیدو امروز شاهدیم ترامپ بصورت یکجانبه یک معاهده بین المللی ومشترک را می خواهد زیر پا بگذاردواگر چنین اتفاقی بیافتد نشان می دهد که سلطه گری نو در دنیا رواج یافته وبرخلاف تعهدات پنج قدرت دنیا یک تعهد نامه را لغو می کنند.

وی افزود: ترس وارعاب، تهدید وتحریم اقتصادی ، رویکرد نظامی وکشورگشایی جزو برنامه های همیشگی آمریکاست و می بینیم هرجا در دنیا جنگ وتروری هست ردپای امریکا یا متحدانش دیده می شود .

داعش چطور بوجود آمد؟

این مقام مسئول گفت: چطور امریکا  با 120 پایگاه نظامی در منطقه نمی تواند یانمی خواهد این گروهک تروریستی را نابود کند. گروههای تروریستی که سالهای اخیر شکل گرفته اند شامل الشباب بوکوحرام ،النصره وداعش بود که همگی  گروههای تکفیری هستند ودست نشانده امریکا و سایرمتحدانشان هستند..

غلامی گفت: هرجای دنیا جنگ و آوارگی است ردپای گروههای تروریستی را می بینیم ومتاسفانه مدافعان دروغین ازادی و حقوق بشر هم در چنین مواقعی سکوت می کنند .صرف یک حرف ویا یک توییت نمی شود از حقوق انسانهایی که مورد ظلم وتجاوز تروریستها قرارگرفته اند دفاع کرد.

امریکا بعنوان بزرگترین کشور دارنده سلاح هسته ای و زرادخانه هسته ای در دنیا وسایر تسلیحات نظامی است و کشورهایی چون پاکستان و هند و… هم انرژی هسته ای داشته اما می بینیم که کاری به انها ندارند و فقط ایران را هدف قرارداده اند. این رفتارهای یکسویه غربیها محل تردید است که باایران اینگونه برخورد می شود . وی در محکومیت رفتارهای نابخردانه رییس جمهور آمریکا گفت: ترامپ چون سیاستمدار نیست ،نمی تواند به شکل یک سیاستمدارکارکشته و حرفه ای رفتار ، مذاکره وسخنرانی کند. رفتارهای وی نسبت به باراک اوباما خصمانه تر ، تندتر و شفاف تر است تمامی رفتارهایش در سراسر دنیا غیردیپلماتیک است.

چرا به اعراب نزدیک می شود؟

دکتر غلامی گفت: نزدیکی به اعراب خصوصا عربستان سعودی نشان می دهد از انجایی که امریکا نمی خواهد وارد یک جنگ نفس گیر دیگر بشود مثل افغانستان  و عراق که هزینه های زیادی برایش داشته  و فروش تسلیحات نظامی و رقص شمشیر با عربستان و فروش 110 هزار میلیارد دلاری بی ارتباط به هم نمی باشد ونشان می دهد که این رفتارها اغازگرو شروع یک جنگ درمنطقه است اما زمانش مشخص نیست . امریکا می خواهد جنگی را راه بیاندازد و خودش را درگیر نکنداما از منافعش بهره مند بشود.

وی در پایان ضمن محکوم نمودن تحریمهای خصمانه نسبت به ایران وسپاه پاسداران گفت: در دیوانگی و ددمنشی رییس جمهور امریکا شکی نیست اما قراردادن یک نیروی مردمی که در سراسر دنیا و منطقه حافظ منافع محرومان و مظلومان است امری است ظالمانه ، ترامپ بداند که این رفتارهای ضدایرانی از سوی دولت و مردم ایران بی جواب نخواهد بود .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *