ابتکار: نرخ مشارکت اقتصادی زنان را افزایش می‌دهیم


معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور با بیان آنکه تعداد دختران فارغ التحصیل جویای کار نسبت به پسران در تمام استان‌های کشور بیشتر است و در برخی استان‌ها این شکاف تشدید می‌شود گفت: تلاش می‌کنیم تا نرخ مشارکت اقتصادی زنان را در کشور افزایش دهیم. این در حالیست که این نرخ در دولت یازدهم نیز یک درصد ارتقاء یافت.

به گزارش سادس، معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از سایت «حامی بانو» که در محل استانداری تهران با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان زن و همچنین استاندار تهران برگزار شد، گفت: اهمیت مسئله کارآفرینی و اشتغال بر هیچ کس پوشیده نیست. این در حالیست که ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارند. هر چند شاخص‌های حضور زنان در حوزه اشتغال و کارآفرینی در کشور رو به بهبود است.

وی در ادامه با بیان آنکه شاهد کاهش بروکراسی در کشور هستیم گفت: طی دولت یازدهم حدود ۶۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد اما در دولت دوازدهم باید یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود که هر چند کار بسیار دشواری است و کشورهای کمی به این آمار رسیده‌اند اما این هدفگذاری و دستیابی به آن برای وضعیت کنونی کشور ضروری است.

ابتکار همچنین به فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار نیز اشاره کرد و گفت: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار در کشور بسیار زیاد است و تعداد دختران و زنان فارغ التحصیل جویای کار در تمامی استان‌های کشور بیش از مردان است. این در حالیست که این شکاف در برخی از استان‌ها شدیدتر می‌شود.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور افزود: وظیفه معاونت زنان آن است که بتوانیم این شکاف‌ها را شناسایی کرده و برای حل آن تلاش کنیم تا فرصت‌های برابری برای زنان و دختران در کشور ایجاد شود.

ابتکار در ادامه تاکید کرد: باید فرصت‌های برابر و توان افزایی برای زنان ایجاد تا چرخه کارآفرینی، تولید، اشتغال و بازاریابی را بتوانیم به صورت پایدار برای زنان در کشور فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم شکاف‌ها و نابرابری‌ها در حوزه اشتغال زنان را رفع کنیم و نرخ مشارکت اقتصادی زنان را همانطور که در دولت یازدهم یک درصد ارتقاء یافت مجددا در کشور افزایش دهیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *