شهردار تهران کمیته شفاف سازی عوارض نوسازی مدارس تشکیل دهد/ ساخت 5 مدرسه جدید در منطقه 22


مدیرکل نوسازی مدارس تهران با اشاره به مشکلات مدرسه سازی در پایتخت گفت: از شورای شهر جدید و به خصوص از شخص شهردار که خودشان سال‌های سال سکاندار آموزش و پرورش بوده و اشراف کامل به آن دارد و از نیازمندی‌های آموزش و پرورش به فضای آموزشی مطلع است، انتظار داریم تمرکزش در شهر تهران را بر تامین فضای آموزشی بگذارد و به ما در تعمیر و نگهداری فضای آموزشی کمک کند.

داریوش ورناصری در گفت‌وگو با سادس، با بیان اینکه با تداوم فعالیت‌های گذشته، تکمیل و احداث فضاهای آموزشی پایتخت در سال جاری با تمرکز و فشار بیشتری دنبال شد اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات و تنگناهای مالی بیش از 50 فضای آموزشی را در تهران آماده کردیم و این رقم تا مهر ماه به 57 فضای آموزشی با زیربنای 75 هزار متر مربع  و 550 کلاس درس می‌رسد و همزمان با بازگشایی مدارس، تحویل دانش آموزان می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها در سطح استان پراکنده بوده و تلاش کردیم همه نقاط را بویژه در نقاطی که اضطرار وجود داشت پوشش دهیم. البته در سطح مسکن مهر همانند سال‌های گذشته با مشکل فضای آموزشی روبرو هستیم اما امسال دانش آموزی در این مناطق بدون مدرسه نمی‌ماند.

آماده‌سازی فضاهای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر ظرف امسال و سال آینده

 مدیرکل نوسازی مدارس تهران با بیان اینکه ممکن است در سایت‌های مسکن مهر به علت کمبود فضای آموزشی تراکم دانش آموزان در مدارس بالا برود اظهار کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان برنامه تحویل فضاهای مسکونی مسکن مهر، فضاهای آموزشی متناسب با آن‌ها نیز آماده بهره برداری شود که ظرف امسال و سال آینده خواهد بود.

ورناصری درباره میزان نیاز فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر استان تهران گفت: نیاز ما حدود 350 فضای آموزشی اعم از مدارس دولتی و غیردولتی است که بیش از یک سوم آن‌ها آماده شده و یک سوم در دست اجراست تا بتوانیم در  مدت زمان باقی مانده تا تکمیل فضاهای مسکونی، فضاهای آموزشی را آماده کنیم.

ساخت 5 مدرسه جدید در منطقه 22

بار کمبود مدارس منطقه 22 روی دوش مدارس منطقه 5

وی درباره وضعیت تامین فضای آموزشی در منطقه 22 هم گفت: در این منطقه از تهران انبوه سازی فراوانی صورت گرفته است. در همین راستا تعدادی فضای آموزشی جدید آماده کردیم و تعدادی در دست اجراست. امیدواریم با شروع فعالیت‌های جدید عمرانی ، منطقه 22 را هم تا حدودی پوشش دهیم و از ایجاد بحران جلوگیری کنیم؛ زیرا در حال حاضر بار دانش آموزی این منطقه روی منطقه 5 و حاشیه منطقه 22 قرار دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس تهران ادامه داد: از گذشته تعدادی مدرسه در دست احداث بود و امسال هم برای پنج مدرسه جدید تامین اعتبار شده و در حال دریافت موافقت‌نامه‌های لازم هستیم. این مدارس بخشی از مشکلات را حل می کند،  اما در سالهای آتی به علت حجم بالای ساخت و ساز مسکن در منطقه 22 مشکل کمبود فضای آموزشی پابرجا خواهد بود.

 انتظارات از شهردار جدید تهران که سال‌ها سکان دار آموزش و پرورش بود 

ورناصری در بخش دوم سخنانش به بیان انتظارات آموزش و پرورش در بخش نوسازی مدارس از تیم جدید شورای شهر  و شهرداری پرداخت و گفت: از شورای شهر جدید و بخصوص از شخص شهردار که خودشان سال‌های سال سکاندار آموزش و پرورش بوده و اشراف کامل به آن دارد و از نیازمندی‌های آموزش و پرورش به فضای آموزشی مطلع است انتظار داریم تمرکزش در شهر تهران را بر فضای آموزشی بگذارد و به ما در تعمیر و نگه‌داری فضای آموزشی کمک کند.

وی افزود: در برخی مناطق به فضای آموزشی نیاز داریم اما پول نداریم که بسازیم.  یکی دیگر از مشکلات اساسی ما این است که زمین در اختیارمان نیست و از دکتر نجفی درخواست می‌کنیم در تامین زمین به ما کمک کند تا مدارسی در شان دانش آموزان پایتخت بسازیم.

شهردار تهران کمیته شفاف سازی عوارض نوسازی مدارس تشکیل دهد

مدیرکل نوسازی مدارس تهران ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری در دوره گذشته گفت:  تخصیص سهم آموزش و پرورش از  عوارض ساخت و ساز از موضوعاتی بود که در سال‌های گذشته انجام نشد.  امیدواریم سهم متعلقه به آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری شفاف شود. انتظار می‌رود با حضور دکتر نجفی سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از عوارض شفاف‌ شود  و هزینه کرد آن با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان نوسازی صورت گیرد.  از دکتر نجفی درخواست می‌کنیم کمیته‌ای را در راستای شفاف سازی عوارض پنج درصدی که متعلق به آموزش و پرورش است تشکیل دهد تا بخشی از مشکلات شهر تهران مرتفع شود.

به گفته ورناصری، در یکی از بندهای ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش آمده است تا پنج درصد عوارض شهرسازی اعم از  تفکیک، صدور پروانه و … باید از سوی شهرداری‌ها برای توسعه فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش تخصیص یابد، اما علی رغم تصریح قانون،‌ عملکرد شهرداری‌ها چندان روشن نیست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *