خیز پرسرعت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد


سادس/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کروناویروس استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

 “دکتر پرویز یزدان‌پناه” افزود: هم اکنون ‪٣١٨ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ١٤٣ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٢بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: از ٢٩٦ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج بیشترین موارد  مثبت کروناویروس به ترتیب در شهرستان های گچساران، بویراحمد، دنا و بهمئی بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهارکرد: روند افزایشی موارد مثبت در روزهای اخیر در شهرستان دنا دیده می شود که احتمالا بزودی این شهرستان در وضعیت هشدار قرار خواهد گرفت.
یزدانپناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۹۷۵۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی تاکید کرد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی مجالس شادی و عزا در استان بیان کرد: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان تسهیل می‌کند از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مورد تأکید است.
یزدانپناه تصریح کرد: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا بوجود آمده است که باعث افزایش قدرت سرایت‌پذیری آن شده است و در  موج های جدید اپیدمی انتقال درون خانوادگی در آن بالا می باشد.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی خاطرنشان کرد: بنابراین لازم است که تجمعات خانوادگی و مراودات اجتماعی در استان کاهش یابد و خانواده ها با مشاهده علایم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتما اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند تا بتوان از مبتلا شدن جمعی خانواده ها جلوگیری کرد.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *