زوال بلوط چالش مهم زاگرس‌/ ورود نمایندگان به این چالش ضروری هست


سادس/لرستان نماینده تشکل‌های مردم نهاد لرستان گفت: زوال درختان بلوط یک چالش مهم در مناطق زاگرس نشین هست.

مهدی بابایی در گفت‎وگو با سادس، اظهار کرد: موضوع منابع طبیعی و حفاظت از نعمت‌های خداوندی جز وظایف و اولویت‌های اصلی جامعه و منطقه باید باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به موضوعی که در زاگرس و لرستان به‌طور واضح و مشهود بوده بحث زوال درختان بلوط است.

نماینده تشکل‎های مردم نهاد لرستان خاطرنشان کرد: درختان بلوط ریه‌های این منطقه برای ما انسان‌ها، محیط زیست و زیست محیطی نقش حیاتی دارند.

بابایی اضافه کرد: متاسفانه زوال آنها به عنوان یک چالش مهمی در حوزه منابع طبیعی چندسالی است که در منابع طبیعی ما وجود دارد.

وی بیان کرد: از همه مسئولین به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که در این موضوع ورود پیدا کنند.

نماینده تشکل‎های مردم نهاد لرستان ادامه داد: امروز در خبرها دیدیم که نمایندگان مجلس مانند دکتر گودرزی این موضوع را پیگیری کردند که از ایشان تقدیر می‌کنیم البته انتظار داریم این پیگیری به سرانجام برسد.

وی افزود: در بحث اعتباراتی که استان ما نیاز دارد حتما وزارتخانه مربوطه که در اصل جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌داری کشور است کمک کنند.

بابایی عنوان کرد: این منابعی هستند که ما باید آنها را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم و این یک وظیفه انسانی، ملی و شرعی است.

وی اظهار کرد: از سایر نمایندگان نیز انتظار داریم به این قضیه ورود کنند و این موضوع را به عنوان یک مطالبه استانی و مطالبه‌ای که می‌تواند مطالبه استان‌ها زاگرس نشین باشد پیگیری کنند.

نماینده تشکل‎های مرم نهاد لرستان تصریح کرد: باید این منابع خدادادی و ارزشمند را هم برای نسل کنونی و هم برای آیندگان حفظ کنیم این موضوع به شدت دغدغه تشکل‌های مردم نهاد به ویژه تشکل‌های زیست محیطی است و انتظار داریم در این زمینه مسئولین و همه کسانی که در این زمینه می‌توانند نقش ایفا کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد نیز آماده هستیم در بحث پایش و ورود به مناطقی که این مشکل وجود دارد همکاری کنیم تا این موضوع بهبود این درختان با استفاده از نیروی انسانی و منابعی که ما سازمان‌های مردم نهاد در اختیار داریم این چالش را حل کنیم.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *