قاچاق در کردستان صرفا برای امرار معاش است


سادس/کردستان دبیر کمیسیون مبارزە با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: قاچاق در کردستان با همە استان‌ها متفاوت است و صرفا برای امرار معاش صورت می‌گیرد.

علی خداویسی امروز (26شهریور) در کمیسیون مبارزە با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: پیشگیری از ورود قاچاق کالا موثرتر از بحث مقابلە با قاچاق است.

وی عنوان کرد: متاسفانە افزایش آمار کشفیات قاچاق زنگ خطری برای بالارفتن تقاضا در جامعە است و  شناسایی عوامل موثر بر افزایش تقاضا در بین مردم باید شناسایی شود.

خداویسی تاکید کرد: قاچاق در کردستان با همە استان‌ها متفاوت است و قاچاق در کردستان صرفا برای امرار معاش است و آن قاچاق سازمان‌یافتەای کە در مرزهای جنوبی و شرقی کشور کە میلیاردها میلیارد سرمایە از کشور خارج می‌شود بە هیچ‌وجە در استان کردستان وجود ندارد.

وی با اشارە بە اینکە قاچاق در استان صرفا برای امرار معاش صورت می‌گیرد گفت: برای نمونە در بحث قاچاق سوخت خود ستاد مرکزی اعلام کرد استانی مانند سیستان و بلوچستان طی سال گذشتە حدود ۲٥میلیون لیتر از طریق سیستان و بلوچستان خارج شدە است، این در حالی است کە در استان کردستان قاچاق سوخت بە یک میلیون لیتر هم نرسیدە است.

علی خداویسی در ادامە تصریح کرد: دولت امروز بە این نتیجە رسیدە است کە بە تنهایی قادر بە مبارزە و پیشگیری از قاچاق نخواهد بود.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان بیان کرد: پیگیری و جدیت در بحث پیشگیری از قاچاق در استان نیازمند برگزاری جلسات مکرر با خروجی‌های موثر است.
علی خداویسی خاطرنشان کرد: شاید هنوز نتوانستەایم دردی از کولبرها و مشکلاتشان دوا کنیم اما سعی در شناسایی نیازهای آن‌ها و تلاش برای رفع آن می‌تواند قدم موثری در بحث کولبری باشد لذا از سازمان‌های مردم نهاد استان خواهشمندم کە بە عنوان یک هم استانی دست بە دست هم بدهیم و دین خود را بە استان ادا کنیم.

وی در پایان یادآورشد: اگر کودک ما از همان کودکی یاد نگیرد کە یکسری مسائل را رعایت کند، در دوران بزرگی نمیتوان کاری کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *