افزایش دمای ۴ تا ۸ درصدی سواحل دریای خزر


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در سواحل دریای خزر و وزش باد شدید در شرق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت و گو با سادس، با تشریح وضعیت هوا گفت: بر اساس پیش بینی کلی نقشه های آینده نگری در سه روز آینده در استانهای ساحلی دریای خزر، برخی نقاط خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و در روز پنجشنبه (امروز) در برخی نقاط استانهای واقع در شمال غرب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی با بیان این که از اواخر وقت فردا جمعه تا یکشنبه ۱۹ مرداد در جنوب شرق  سیستان و بلوچستان افزایش ابر ، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد، گفت: دریای عمان نیز در این مدت مواج است و دریای خزر و نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس نیز در روزهای پنج شنبه و جمعه مواج است.

ضیائیان با بیان این که دمای هوا نیز از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده ۲۰ مرداد ماه در سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۸ درجه افزایش می یابد، گفت: پدیده قالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در شمال سیستان و بلوچستان تا ۵ روز آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی در مورد وضعیت تهران نیز با بیان این که تهران تا روز شنبه آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد خواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه هوای تهران تا روز شنبه ۱۸ مرداد ۳۲ و کمینه آن نیز از ۲۲ در روز پنجشنبه به ۲۵ در روز شنبه می رسد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *