آئین‌نامه اجرایی حذف سود مرکب تا چند روز دیگر به بانک‌ها ابلاغ می‌شود


محمد حسینی با اشاره به عدم اجرای قانون حذف سود مرکب از جریمه های وام‌های بانکی، گفت: خوشبختانه بانک مرکزی ضمن ابلاغ قانون، آیین‌نامه اجرایی آن را نیز نهایی کرده است و در روزهای آتی ابلاغ خواهد شد.

نماینده تفرش و آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متقاضیانی که میخواهند سود و اصل وام را به صورت ساده پرداخت کند باید تقاضای خود را براساس متن قانون اعلام کرده تا بانک‌ها پس از محاسبه، جرایم و سودهای مرکب را حذف و نسبت به دریافت اصل وام اقدام کنند.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه افرادی که وام‌های سنگین از بانک‌ها دریافت کرده و مدت بازپرداخت آنها نیز بسیار طولانی شده و منابع بانکی را در محل‌های مورد نظر هزینه نکردند، مشمول حذف سود مرکب نمی‌شوند، این قانون به دنبال حذف سود مرکب از تسهیلات خرد و منابع کوچکی پرداخت شده به بخش‌های تولید، صنعت، کشاورزیف دامی و … است.

به گزارش قانون خذف سود مرکب از سوی بانک‌ها -که دریافت سود جرایم تسهیلات بانکی تولیدکنندگان، کشاورزی، دامی، صنعتی را ممنوع کرده است- پس از ایراد شورای نگهبان با اصرار نمایندگان بر رای خود برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و در آذرماه سال جاری به تایید مجمع رسید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *