نیروی انتظامی در پیشگیری و برخورد با آسیب های اجتماعی پیشقدم است

به گزارش سادس، سردار سرتيپ “حسين اشتري” در آیين تكريم و معارفه فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي گفت: خدمت كردن در استان خراسان رضوي به بركت وجود بارگاه ملكوتي ثامن الحجج آقا علي ابن موسي الرضا(ع) مايه مباهات و خير و بركت و افتخار است و خدا را شاكريم كه امروز توفيق داريم در جمع خدمتگزار ، زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) حضور داریم.

فرمانده ناجا افزود: امنيت يك موضوع مهم و اولويت دار براي مردم و حاكميت بوده و نعمت بزرگ آن بر هيچ كس پوشيده نيست.

وي گفت: به بركت خون شهداي عزيز ، هدايت هاي مقام معظم رهبري، هوشياري نيروهاي نظامي و انتظامي و اطلاعاتي و دستگاه قضائي و حمايت هاي مردم هميشه در صحنه شاهد امنيت با ثبات همراه آرامش در كشور عزيزمان هستيم و بابت اين پايداري امنيت خدا را شكرگزار هستیم.

سردار حسين اشتري افزود: نيروي انتظامي حفظ امنيت و نظم و ‌آرامش در كشور را بر عهده دارد و طبق قانون و پيرو فرامين فرماندهي معظم كل قوا امروز ناجا مي كوشد به وظايف و تكاليف خود به شايستگي عمل كند و مامن و ملجا و پناهگاه مردم است و با اقتداري كه دارد رعب و وحشت و دلهره در مجرمان به وجود بياورد .

فرمانده نيروي انتظامي جموري اسلامي ايران گفت: خداوند تبارك و تعالي را شاكريم كه در عصر و دوران حاكميت نایب امام زمان (عج) خدمتگزار مردم براي امنيت باشيم.

وي خاطر نشان كرد: جايگاه و منزلت هر سازمان و هر فرد به كاري است كه انجام مي دهد و جايگاه نيروي انتظامي و منزلت دستگاه هايي كه امنيت را برقرار مي كنند و حافظ آن هستند جايگاهي والا و مهم است.

فرمانده ناجا اظهار داشت: در اين مراسم با شكوه مردم ، مسئولان و دستگاه هاي مختلف از خدمات شايسته و مطلوب فرمانده انتظامي خراسان رضوي و پليس تشكر كردند و اين قدرداني همگاني به واسطه كار با ارزش و مسئوليت خطيري است كه ناجا بر عهده دارد .

وي تصريح كرد : برقراری نظم و امنيت يك موضوع جمعي و يك كار همگاني است و بايد براي رسيدن به اين هدف متعالي و مقدس آحاد جامعه و دستگاه هاي مختلف و مسئول همكاري لازم را داشته باشند.

سردار اشتري در بخش ديگري از سخنان خود به رويكردهاي جامعه محوري پليس اشاره كرد و گفت: اجتماعي بودن و ترجيح فعالیت هاي پيشگيرانه به اقدامات انتظامي و عملياتي بستر تحول و توسعه در نيروي انتظامي بوده و امروز پليس به واسطه تعامل خوب با دستگاه هاي مسئول و ارتباط مستقيم با مردم توانسته ماموريت هاي خود را به شايستگي انجام دهد.

وي تاكيد كرد: اعتماد عمومي به پليس بزرگترين سرمايه نيروي انتظامي است و اميدواريم اين همدلي ، همزباني و همفكري روز به روز تقويت شده و ارتقا يابد كه نتيجه اين تعامل هوشمندانه و ثمره آن آرامش و نظم و امنيت براي مردم عزيز كشورمان است.

فرمانده ناجا همچنين به فرمايش رهبر معظم انقلاب كه نيروي انتظامي بايد مقتدر ، توام با رافت ، مهرباني و عدالت باشدگفت: قاطعيت و اقتدار  براي  قانون شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی ، كساني كه به حقوق مردم تجاوز كنند، گروه هاي تكفيري و سلفي و تروريست ها و … است و وظيفه ناجا اين است كه با سرپنجه قدرت و اقتدار در ماموريت هاي خود برخورد كند. اما پليس در كنار مردم با رافت و مهرباني و عدالت رفتار مي كند و اين اصل در توصيه ها و سلسله مراتب ناجا نيز هميشه مد نظر قرار دارد.

سردار اشتري گفت: ناجا در برخورد با آسيب هاي اجتماعي چه در حوزه فرهنگي ، اقتصادي ، فضاي مجازي و … پيشقدم است و خوشبختانه استان خراسان رضوي در اين حوزه ها به بركت وجود بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) فعالیت هاي مطلوب و شايسته اي داشته است.

وي اظهار داشت: تامين امنيت براي شهروندان و زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي ثامن الحجج آقا علي ابن موسي الرضا(ع) نه تنها در اطراف حرم مطهر رضوي و شهر مشهد بلكه در تمام راه ها و مسيرهاي منتهي به مشهد مقدس و استان خراسان رضوي از مبدا تا مقصد در اولويت قرار دارد و ما وظيفه خود مي دانيم كه اين نظم ، امنيت و‌ آرامش خاطر را براي شهروندان و مشتاقان زيارت حرم امام رضا(ع) به ارمغان آوريم.

فرمانده ناجا عنوان داشت: در خراسان رضوي موضوع حاشيه نشيني ، مبارزه با قاچاق كالا و مواد مخدر و برقراري نظم و امنيت از اولويت هاي اساسي است و خوشبختانه پليس در اين استان با استفاده از تمام ظرفيت ها و سرمايه هاي مردمي و اجراي طرح هاي ارتقاي امنيت اخلاقي و اجتماعي و اشراف بر مسائل امنيتي و اطلاعاتي و پيشگيري و مقابله با‌ آسيب هاي اجتماعي موفقيت هاي خوب و شاياني را كسب كرده است.

درپایان اين مراسم از خدمات 6 ساله سردار اميري مقدم تكريم و سردار قادر كريمي به عنوان فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي منصوب و سردار اميري مقدم به سمت جانشين معاونت عمليات ناجا معرفي شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *