هادی اخلاقی کیست و با کدام سوابق مدیریت بزرگترین نهاد مالی کشور را بعهده گرفت

 در جلسه‌ای که هیأت مدیره بانک ملت تشکیل داد، با درخواست استعفای علی رستگار موافقت شده و هادی اخلاقی به عنوان جانشین وی انتخاب شد.
سونامی تغییرات مدیران بانکی به بانک ملت رسید و علی رستگار بعد از ۱۵ ماه خدمت از این بانک رفت.

به گزارش  سدس به نقل از “رویکرد”، به گفته روابط عمومی وزارت اقتصاد در جلسه‌ای که هیأت مدیره بانک ملت تشکیل داده است با درخواست استعفای علی رستگار موافقت شده و هادی اخلاقی به عنوان جانشین وی انتخاب شد.

هادی اخلاقی فیض آثار از فروردین ۱۳۹۳ عضو هیات مدیره بانک سپه بوده و رابطه نزدیکی با تقوی‌نژاد رئیس فعلی سازمان امور مالیاتی کشور دارد. عضویت در هیات مدیره بانک رفاه، ریاست هیات مدیره بانک بین المللی کیش، عضویت هیات مدیره موسسه بین المللی تحقیقات و مطالعات بانکداری اسلامی صدر از دیگر سوابق «هادی اخلاقی فیض آثار» است.وی همچنین ریاست شورای تبلیغات، ریاست کمیته نظارت بر پروژه های فناوری اطلاعات، عضویت کمیته منابع انسانی و کمیته راهبردی بانکداری جامع بانک ملت همچنین نایب رییسی هیات مدیره صندوق قرض الحسنه بانک ملت و نایب رییسی شرکت ارزش آفرین اطللس را عهده‌دار بوده است.

دکتر هادی اخلاقی فیض آثار دارای دکترای علوم اقتصادی بوده که رساله دکترای خود را با عنوان بانکداری الکترونیک و ثبات تقاضای پول در ایران به نگارش در اورده است.

وی مدرک کارشناسی ارشد وی توسعه اقتصادی و برنامه ریزی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۷ و مدک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد بازرگانی از دانشگاه تهران در سال۱۳۷۵ اخذ کرده است.

بانک ملت یکی از بزرگترین شرکت های تجاری است که دکتر هادی رستگار از روزگذشته مسئولیت آن را به عهده گرفته است در ادامه تاریخچه و روند فعالیت این بانک را از نظر می گذرانیم:

بانک ملت، شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که هم‌اکنون پس از بانک ملی ایران، به‌عنوان دومین بانک بزرگ ایران محسوب می‌شود. بانک ملت در سال مالی ۱۳۹۱ با درآمدی بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان)، در رتبه پنجم از فهرست بزرگترین شرکت‌های ایرانی قرار گرفت.

بانک ملت پس از انقلاب اسلامی و در پی ملی شدن همهٔ بانک‌ها توسط شورای انقلاب، سپس ادغام کلیه بانک‌های تجاری، در قالب دو بانک تجارت و ملت، در خرداد ماه ۱۳۵۸ تاسیس شد.

سرمایهٔ اولیه این بانک ۳۳٫۵ میلیارد ریال بود، که از دارایی‌های ۱۰ بانک تجاری؛ بانک پارس، بانک عمران، بانک فرهنگیان، بانک داریوش، بانک تهران، بانک تجارت خارجی، بانک اعتبارات تعاونی و توزیع، بانک بین‌الملل ایران، بانک ایران و عرب و بانک بیمه ایران، تشکیل می‌شد.

در سال ۱۳۸۷ مجموع دارایی‌های بانک ملت معادل ۱۳۱٫۰۰۰ میلیارد ریال اعلام شده‌است. پس از تغییر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۱۳۸۴، این بانک بعنوان اولین بانک دولتی، برای خصوصی‌سازی آماده شد و در اسفند ۱۳۸۷، ۵٪ درصد از سهام بانک ملت، در بورس تهران عرضه گردید، که از این میزان ۲٫۵٪ درصد به‌فروش رسید و تنها خریدار آن نیز شرکت آتیهٔ کارکنان بانک ملت (صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ملت) بود، که از زیرمجموعه‌های بانک به‌شمار می‌آید.

بر این اساس با ارائه ۳۰٪ درصد از سهام بانک بعنوان سهام عدالت، ۱۵٪ درصد به شستا و دو بلوک ۵٪ درصدی، به صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برای رد دیون، ۵٪ درصد به کارکنان بانک و عرضه ۵٪ درصد در بورس تهران، این بانک دیگر دولتی نیست.

بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸ مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تشکیل و با شماره ۳۸۰۷۷ در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد. با ادغام بانک ها، سرمایه‌ی اولیه‌ی بانک ملت به ۵/۳۳ میلیارد ریال رسید. به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها (مورخ ۱۷ فروردین۸۷) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره ۶۸۹۸۵/ت ۳۷۹۲۵ مورخ ۲ مرداد ۸۶) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید. بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۴۰۰۰۰ میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانک‌های کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فن‌آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.

به گزارش “رویکرد“، بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸ مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تشکیل و با شماره ۳۸۰۷۷ در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد.

با ادغام بانک ها، سرمایه‌ی اولیه‌ی بانک ملت به ۵/۳۳ میلیارد ریال رسید.به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها (مورخ ۱۷ فروردین۸۷) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره ۶۸۹۸۵/ت ۳۷۹۲۵ مورخ ۲ مرداد ۸۶) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.
بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۴۰۰۰۰ میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانک‌های کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.
مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فن‌آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *