چالش‌ها و فرصت‌های کشور در سال ۱۴۰۰

سادس/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی حذف کاغذبازی‌های اداری را عاملی برای مانع‌زدایی از تولید دانست و گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات و تلاش برای رونق تولید از مهم‌ترین چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشور در سال ۱۴۰۰ است.

حسین محمد صالحی دارانی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهمی که پیش رو داریم، بحث میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است که بدون شک اگر وضعیت معیشت مردم و اوضاع اقتصادی کشور بهتر شود، حضور ملت در انتخابات ۲۸ خرداد به شکل چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیگانگان در صدد تخریب اقتصاد کشور هستند و همیشه قصد دارند مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد کنند، افزود: در این شرایط تمام مسئولان کشور و جناح‌های مختلف سیاسی باید از بازی‌های جناحی و حزبی پرهیز کنند تا اعتماد مردم بیشتر جلب شود و در انتخابات حضور گسترده داشته باشند.

نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدونشهر در مجلس، گفت: یکی دیگر از چالش‌هایی که در سال جدید با آن مواجه هستیم مشکل تحریم‌ها است که باید برای رفع آن تلاش شود. با پایداری مردم در برابر این تحریم‌ها و اقدامات خوبی که مجلس در سال ۱۳۹۹ انجام داد، امیدواریم طرح اقدام راهبردی عملی شود و با همدلی دولت و مجلس و ارکان نظام اسلامی با یکدیگر، طرح‌های توطئه آمیز بیگانگان با شکست مواجه و تحریم‌ها یکی پس از دیگری رفع شود.

تلاش در جهت رونق تولید مهم‌ترین فرصت در سال جدید است

محمد صالحی در ادامه، به فرصت‌های پیش رو اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فرصت‌های پیش رو این است که طبق خواسته مقام معظم رهبری در جهت تولید و رفع موانع از سر راه آن گام برداریم. مجلس و دولت باید به گونه‌ای عمل کنند که موانع سر راه تولید، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برداشته شود طوری که عرصه برای تولیدکنندگان باز باشد و امیدواری به بخش تولید داخلی بازگردد.

وی افزود: هم‌اکنون مشکل بزرگ کشور مشکلات اقتصادی است و برون رفت از این مشکل در گرو رونق تولید است. بدون شک اگر در این بخش موفق عمل کنیم و وضعت تولید داخلی را بهبود ببخشیم امیدواری و اعتماد مردم به نظام اسلامی بیشتر خواهد شد. بنابراین تلاش برای رونق تولید و رفع موانع تولید مهم‌ترین فرصتی است که پیش روی دولت و مجلس در سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، خاطرنشان کرد: یک تولید کننده وقتی می‌خواهد مجوز بگیرد نباید چند ماه به دلیل بروکراسی‌های اداری سرگردان باشد. این در حالی است که در همان روزهای اول درخواست، می‌توان بدون کاغذ بازی و پاس دادن تولید کننده به ادارات مختلف مشکل او را رفع کرد. بنابراین اگر کاغذ بازی‌های اداری برداشته شود مهم‌ترین گام در جهت تولید برداشته شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *