نماینده سلماس: احتمال شیوع کرونا و ورود به پیک بعدی در زمستان زیاد است


نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی با درخواست از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فصل زمستان گفت که دولت هم باید با اختصاص بسته معیشتی به اقشار ضعیف جامعه کمک کند.

یعقوب رضازاده در گفت وگو با سادس اظهار کرد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را رعایت کنند می توان شرایط را به شکل بهتری در فصل زمستان و با ورود به پیک بعدی شیوع کرونا کنترل کرد. البته این مستلزم کمک دولت به مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه در اختصاص بسته معیشتی مصوب مجلس است.

وی افزود: وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و اقشار ضعیف جامعه به کمک مالی نیاز دارند. انتظار می رود دولت با عمل به وعده هایش شرایط را به گونه ای فراهم کند که مردم با ورود به زمستان بتوانند امکانات بهداشتی به خصوص ماسک و مواد ضد عفونی کننده را تهیه کنند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: البته مردم هم باید مسافرت ها را به حداقل رسانده و در خانه مانده و از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند. در فصل زمستان از لباس گرم استفاده کنند تا دچار سرماخوردگی نشوند که پایه بیماری کرونا است. در صدر همه این اقدامات هم رعایت پروتکل های بهداشتی است.

رضازاده در جمع بندی اظهار کرد: احتمال شیوع کرونا و ورود به پیک بعدی در زمستان زیاد است، از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند تا خدای ناکرده به کرونا مبتلا نشوند. دولت هم از لحاظ معیشتی مراقب مردم باشد.

نماینده سلماس در پایان با اشاره به وضعیت استان آذربایجان غربی از نظر کرونا گفت: استان آذربایجان غربی از وضعیت قرمز به نارنجی رفته است که این نتیجه تعطیلی دو هفته ای بازار و رعایت پروتکل های بهداشتی است، آنقدر این موضوع برای مردم جا افتاده که در روستاها هم از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را رعایت می کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *