شریعتی: بودجه نباید صرفا آمار و رقمی بر روی کاغذ باشد


یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نمایندگان در بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ باید به بحث تولید، معیشت، پروژه های عمرانی، حقوق کارمندان و کارگران و درآمددهای مالیاتی توجه ویژه ای داشته باشند.

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با سادس، درباره ویژگی های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: یقینا تمام ارکان مجلس در بررسی لایحه بودجه باید دقت لازم را به خرج دهند تا بودجه ای مصوب شود که قابلیت اجرایی داشته باشد. بودجه نباید صرفا آمار و ارقامی بر روی کاغذ باشد بلکه مجلس باید بودجه ای واقعی تصویب کرده و با همت و تامل تمام نمایندگان بودجه ای در مجلس مصوب شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه ما در این سالها آن طور که باید نتوانستیم به حوزه تولید توجه کنیم. باید لایحه بودجه به گونه ای تنظیم شود که پشتیبان تولید بوده و چرخ امور تولیدی را به حرکت دربیاورد. همچنین به مسئله اشتغال نیز بپردازد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی به شدت مردم را در تنگنا قرار داده است بنابراین مسئله دیگری که در بررسی بودجه باید به آن توجه شود وضعیت معیشتی اقشار ضعیف و محروم جامعه و حمایت از این اقشار است.

این عضو کمیسیوت عمران مجلس تصریح کرد: هر ساله در بودجه، بخش قابل توجهی از درآمدها به بودجه جاری اختصاص یافته و آن طور که باید بودجه عمرانی تخصیص نمی یابد بنابراین به منظور تکمیل پروژه های عمرانی باید در بودجه ۱۴۰۰ به سهم بودجه عمرانی توجه ویژه شود.

شریعتی در پایان تاکید کرد: از دیگر مواردی که در تنظیم بودجه سال آتی باید مورد توجه قرار گیرد بودجه شرکت های دولتی می باشد که باید انضباط جدی پیدا کند. چرا که بخش قابل توجهی از بودجه به بودجه شرکتهای دولتی باز می گردد. تحقق درآمدهای مالیاتی و حقوق کارمندان و کارگران از دیگر مباحثی است که در بررسی لایحه بودجه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *