رئیس مجلس «سخنگوی» نمایندگان است/ کسی با لابی‌گری رئیس مجلس نمی‌شود

دکتر زهره الهیان منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری سادس:
شخص رئیس مجلس و هیات رئیسه نقش کلیدی در هدایت مجلس دارد و تعاملات داخلی و خارجی مجلس را مدیریت می‌کند.

هر نماینده خودش به تنهایی اختیارات لازم را دارد و این اختیارات را به دنبال رای مردم به یک نماینده محول شده است.

ریاست مجلس جایگاه سخنگویی دارد یعنی رئیس مجلس در واقع صدای رسای نمایندگان مجلس است و نقش کلیدی در تعاملات بین قوا و دستگاه‌ها را دارد.

مجلس آینده نیاز به رئیسی دارد که رویکرد تحولی و انقلابی نسبت به مجلس داشته باشد، یعنی یک تحولی در وضعیت مجلس و ساختارها ایجاد کند تا مجلس به جایگاه اصلی خود یعنی راس امور بودن بازگردد.

رئیس مجلس باید به حوزه سیاسی، تعاملات بین دستگاه آشنا باشدو ساختار مجلس را خوب بشناسد و حتی المقدور چند دوره در کف مجلس و در صحن کار کرده باشد.

فردی باید رئیس مجلس باشد که برنامه تحولی را داشته باشد، متاسفانه برخی از کاندیداها برنامه خاصی ندارند صرفا با لابی و رایزنی درصدد جلب آرا نمایندگان هستند.

نمایندگان مجلس یازدهم قطعا با لابی برای انتخاب هیات رئیسه مجلس متقاعد نمی‌شوند به همین دلیل گزینه‌های ریاست مجلس باید با ارائه برنامه تحولی آرا نمایندگان را جلب کنند.

رئیس مجلس باید فردی فساد ستیز باشد چرا که مجلس به دلیل جایگاه نظارتی که دارد بیش از هرجا باید نقش نظارتی و مبارزه با فساد درآن پررنگ باشد تا بتواند جلوی فسادها را بگیرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *