توانايي قابل توجه پليس ايران در زمينه شناسايي قربانيان حوادث/ تجهيزات پليس ايران استاندارد است

متخصص آثار انگشت، چهره نگاري و افسر ويژه “دي وي آي” در برزيل با اشاره به توانايي قابل توجه پليس ايران در زمينه شناسايي قربانيان حوادث، گفت : ايران توانايي بسيار خوبي در زمينه رسيدگي به جرايم جنايي دارد.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس؛ سردار “مسعود منفرد” در بازديد مديران ارشد دپارتمان “دي وي آي”در دبير خانه کل سازمان اينترپل از مرکز تشخيص هويت آگاهي ناجا، گفت: اين مرکز، بخش هاي مختلفي دارد که اداره بررسي صحنه جرم يکي از قسمت هاي آن است که تيم هاي “دي وي آي” در اين اداره مستقر و مشغول فعاليت هستند.

وي با اشاره به اينکه اين تيم ها در سطح کشور مستقر و آموزش ديده هستند، افزود: تيم هاي “دي وي آي” وظيفه دارند در صحنه هاي احتمالي حوادث حاضر شوند و اقداماتي را در خصوص شناسايي اجساد انجام دهند.

جانشين رئيس پليس آگاهي ناجا، در ادامه با اشاره به فرايند، توانمندي و دستوالعمل هاي عملياتي حوزه “دي وي آي” بيان کرد : حدود 175 تيم آماده در اقصي نقاط کشور اعم از کارشناسان زن و مرد و متخصصان با بهترين تجهيزات و امکانات، در راستاي اجراي ماموريت ها فعاليت مي کنند.

وي افزود: با توجه به برنامه ريزي و هماهنگي هاي انجام شده اين تيم ها آمادگي اعزام به اقصي نقاط کشور را دارند و حتي در صورت نياز با هماهنگي سازمان اينترپل، به ساير کشورها ياري مي رسانند.

اين مقام عالي رتبه انتظامي ادامه داد: تجارب علمي بسيار زياد در اين مرکز، اين ظرفيت را ايجاد کرده که در بحث تبادل تجارب براي کشورهاي مختلف با هماهنگي و نظر اينترپل، تعامل صورت بگيرد.

وي با اشاره به حضور کارشناسان عالي رتبه تيم “دي وي آي” مرکز تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا در مجامع علمي و کنفرانس هاي بين المللي نظير؛ همايش تخصصي کميته دائمي “دي وي آي” در دبيرخانه مرکزي پليس بين الملل در فرانسه، بازديد از آزمايشگاه علوم جنايي در آلمان و … افزود : در حوزه بين الملل سعي شده از آخرين دانش ها بهره مند شويم.

وي با اشاره به برخي اقدامات تيم هاي “دي وي آي” در داخل و خارج از کشور گفت: اين تيم ها به عمليات هاي مختلف در داخل و خارج از کشور نظير حادثه بم، حادثه قربانيان خطوط انتقال گاز در خراسان رضوي و بررسي حادثه دلخراش جان باختگان و شهداء منا اعزم شده اند.

تجهيزات ايران در راستاي ماموريت هاي “دي وي آي” استاندارد هستند

در ادامه اين نشست، “کارلوس کمپلس” متخصص آثار انگشت، چهره نگاري و افسر ويژه “دي وي آي” در برزيل، ضمن تاکيد بر لزوم تعامل کشورها در راستاي تبادل اطلاعات ، گفت: ما همواره بايد تيم هاي آماده داشته باشيم و کارهاي لازم، مانورهاي مختلف و اقدامات بين المللي را انجام دهيم.

افسر ويژه “دي وي آي” در برزيل، افزود: در اينترپل آموزش هاي لازم و کنفرانس هاي مختلف وجود دارد که در اين کنفرانس ها از مشارکت کشورها بهره مي جوييم ولي اينترپل امکانات عملياتي خاصي ندارد.

وي ادامه داد: خوشحالم که مي شنوم ايران نه تنها توانايي ارائه خدمات به قربانيان داخل کشور را دارد بلکه با ديگر کشورها نيز در تعامل است.

کارلوس کمپلس بيان کرد: تجهيزات و امکاناتي که در راستاي ماموريت هاي “دي وي آي” درايران وجود دارد بسيار استاندارد هستند.

پليس ايران توانايي قابل توجهي در زمينه شناسايي قربانيان حوادث دارد

“آنتوان کاستيلاني” رئيس بخش بهداشت و سلامت پليس و مدير بخش “دي وي آي” اندونزي، نيز اظهار کرد: تجهيزات و دستاوردهاي مرکز تشخيص هويت ايران به ويژه حوزه “دي وي آي” در راستاي شناسايي قربانيان جرم در سطح بسيار قابل توجهي مي باشد.

وي با اشاره به اينکه پرسنل در اين بخش، از توانمندي هاي بسيار بالايي برخوردارهستند، افزود: ايران توانايي بسيار خوبي در زمينه رسيدگي به جرايم جنايي و شناسايي قربانيان دارد.

سردار “مسعود منفرد” جانشين رئيس پليس آگاهي ناجا در حاشيه اين بازديد در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس هدف از اين بازديد را پيشرفت هاي روز افزون حوزه “دي وي آي” در مرکز تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا عنوان کرد و گفت: اميدواريم با عرضه توانمندي هايمان در اين بخش بتوانيم زمينه ميزباني نشست هاي آتي را در سازمان اينترپل فراهم کنيم.

وي افزود: اميد آن را داريم که در راستاي اين بازديدها به يک جمع بندي قابل قبول در بخش شناسايي قربانيان حوادث و اتفاقات که بخشي از وظايف اداره بررسي صحنه جرم مي باشد، برسيم.

جانشين رئيس پليس آگاهي ناجا اضافه کرد: همچنين اميدواريم در آينده همکاري هاي دو جانبه جمهوري اسلامي ايران و اينترپل در حوزه انتقال تجربيات و تبادل اطلاعات در اين زمينه افزايش پيدا کند.

گفتني است مديران ارشد دپارتمان “دي وي آي”در دبير خانه کل سازمان اينترپل ضمن بازديد از مرکز تشخيص هويت آگاهي ناجا در خصوص شناسايي قربانيان حوادث ، اتفاقات طبيعي و انسان ساخت که بخشي از شرح وظايف اين مرکز مي باشد به گفت و گو و تبادل اطلاعات پرداختند.

در اين ديدار سردار “مسعود منفرد” جانشين پليس آگاهي ناجا، دکتر “افشين خارا” رئيس مرکز تشخيص هويت، سرهنگ “يونس معروفي” رئيس اداره بررسي صحنه جرم،”کارلوس کمپلس” متخصص آثار انگشت و چهره نگاري و افسر ويژه “دي وي آي” دربرزيل و “آنتوان کاستيلاني” رئيس بخش بهداشت و سلامت پليس و مدير بخش”دي وي آي”  اندونزي حضور داشتند. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *