شهداي مدافع حرم نماد ايثار، صبر و پيوند ملت هاي مسلمان

نايب رئيس پيشين مجلس شوراي اسلامي گفت: شهداي مدافع حرم نماد ايثار، صبر و پيوند ملت هاي مسلمان هستند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، حجت الاسلام “سيد محمد حسن ابوترابي فرد” در نخستين يادواره کشوري شهداي مدافع حرم که در دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين با حضور51 تن از خانواده شهداي مدافع حرم کشورمان و نيز کشور هاي عراق، افغانستان و پاکستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با همه توان خود در سوريه، عراق، لبنان و يمن حضور يافت تا فرياد مقاومت جوانان حزب اللهي را خاموش کند اما به دليل جانفشاني ها و دلاورمردي هاي مدافعان حرم در اين راه ناکام مانده است.

وي ادامه داد: شهداي مدافع حرم با جانفشاني هاي خود پرچم پيروزي را بر قله جهان اسلام برافراشتند و اجازه ندادند که خون شهداي پيشين اسلام زيرچکمه هاي زورمداران و دشمنان پايمال شود.

عضو هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه با اشاره اينکه شهداي مدافع حرم، نماد ايثار، صبر و پيوند ملت هاي مسلمان هستند، بيان داشت: اگر شهداي مدافع حرم نبودند امروز شهرهاي مقدس عراق و سوريه زير چکمه هاي مزدوران استکبار قرار مي گرفت.

در آينده‌اي نه چندان دور سوريه و عراق از وجود دشمنان پاک مي‌شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي مدافع حرم، اظهار کرد: آنچه از گنجينه عظيم اسلام امروز در اختيار ما است مرهون فداکاري‌ها، رشادت‌ها و ايثارگري‌هاي شهدا از آغاز بعثت پيامبر اکرم(ص) تا کنون است.

علي جنتي تصريح کرد: شهداي مدافع حرم حماسه‌ها و افتخاراتي در دفاع از حرم اهل بيت‌(ع) آفريدند که اگر رشادت‌هاي آن‌ها نبود امروز بايد با داعش، القاعده و دشمنان اسلام در مرزهاي ايران مي‌جنگيديم.

وي با اشاره به صبر و استقامت خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم، بيان کرد: اگر خانواده‌هاي شهدا آن‌ها را در اين مسير با صبر خود ياري نمي‌کردند ديگر اثري از عتبات مقدسه ما در سوريه،‌ لبنان و عراق نبود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: شکست دشمنان در کشورهاي اسلامي عراق و سوريه در سايه فداکاري‌ها و ايثارگري‌هاي شهداي مدافع حرم است.

وي بيان کرد: امروز دنيا اعتراف مي‌کند جمهوري اسلامي ايران، پرنفوذترين کشور در منطقه و ملتي شکست‌ناپذير است که با ايمان به خدا ، آمادگي و روحيه ايثار و شهادت و صبر و استقامت خانواده‌ها تا ابد سربلند خواهد بود.

علي جنتي در پايان تاکيد کرد: در آينده‌اي نه چندان دور سوريه و عراق از وجود دشمنان و استکبار جهاني پاک مي‌شود و پرچم اسلام در تمام منطقه برافراشته مي‌‌‌شود.

مردم ميهن اسلامي ادامه دهنده راه شهدا هستند

“فريدون همتي” استاندار قزوين نيز در اين مراسم، مهم ترين پيام نخستين يادواره شهداي مدافع حرم را که “مردم ما همواره ياد و خاطره شهداي خود را گرامي دارند و در راه آنها قدم برمي دارند”، عنوان کرد.

فريدون همتي با اشاره به اينکه ما مفتخريم ميزبان نخستين يادواره شهداي حرم کشور در قزوين، شهر شهداي شاخص و برجسته باشيم بيان داشت: مردم ما دنبال رو شهداي خود بوده و هرگاه هم که لازم باشد در راه دفاع از انقلاب و ارزش هاي اسلامي جانفشاني خواهند کرد.

وي، امنيت و اقتدار کشور را مرهون جانفشاني هاي شهدا دانست و گفت: امنيت زيرساخت و پايه حرکت کشور است که بايد قدر آن را دانست.

همتي افزود: مقام معظم رهبري در ديدار اخير خود با دولتمردان به وجود امنيت بالا در کشور اشاره و تاکيد داشتند اين موضوع که حتي در کشورهاي اروپايي نيز مشاهده نمي شود، بايد به عنوان يک اولويت ملي براي مردم به خوبي تبيين شود.

وي با بيان اينکه بايد با پاسداري از راه شهدا حافظ امنيت ميهن اسلامي باشيم، يادآور شد: نيروهاي مقتدر نظامي ايران و دلاورمردان و رزمندگان ميهن اسلامي در تداوم راه شهدا در هرجا که پاي دفاع از ارزش ها و تامين امنيت کشور مطرح باشد، حضوري پرصلابت خواهند داشت.

شهداي مدافع حرم نمايشگر اقتدار و عظمت اسلام هستند

حجت الاسلام و المسلمين “عبدالکريم عابديني” نماينده ولي فقيه در استان از شهدا به عنوان عزيزترين انسان ها در نزد خداوند ياد کرد و گفت: حضور خانواده هاي شهداي اهل تسنن و شيعه از کشورهاي مختلف در کنار يکديگر موجب افتخار است و قدر آن را بايد دانست.

امام جمعه قزوين افزود: شهدا به عنوان مبلغان دين و ادامه دهنده راه انبياء هستند و ما نيز بايد مروج فرهنگ شهادت در جامعه خود باشيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *