یاد شهدا خدمت به جامعه بشری است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از پیام خود به یادواره بزرگداشت 1200 شهید یگان‌های ویژه ناجا آورده است: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان ،پیش از آنکه خدمتی به آن عزیزان محسوب شود، به خود ما و جامعه بشری است.

به گزارش سادس به نقل ازدفاع پرس از مشهد، متن پیام سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری به یادواره بزرگداشت 1200 شهید فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا، یادبود شهدای این یگان در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی که در مراسم یادواره این شهدا قرائت شد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖفَمِنهُم مَن قَضىٰنَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖوَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

توفیق وفا به پیمانی که هریک از ما با پروردگار خویش بسته‌ایم، نیازمند صداقت و استقامتی است که تنها از مردان خدا انتظارمی‌رود. مردانی که بر پیمان خویش استوار ماندند تا آنگاه که موفق به دیدار معشوق و محبوب خود شوند.

گروهی نیز که توفیق شهادت و لقاءالله را نیافتند اگر منتظر فرج باشند و در منش و روش خویش تبدیل و تغییری را ندهند البته در همان حلقه نورانی هستند و می‌توانند دیر یا زود به یاران خویش ملحق شوند. یاد گذشته و استمداد از همسنگران سفر کرده، از بهترین توشه‌ها برای پیمودن این راه پر خطر است. بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان،  پیش از آنکه خدمتی به آن عزیزان محسوب شود، به خود ما و جامعه بشری است.

ما نیازمند آن هستیم که با مرور و خاطرات شهیدان و با یادآوری مستمر نام آنان، رسالت سنگین و تاریخی خود را فراموش نکنیم و نگذاریم که چرب و شیرینی دنیا فراز و نشیب حوادث روزگار-خدای ناخواسته ما را به خواب غفلت برده و موجب کوتاهی در ادای دینی شود که در برابر این ستاره‌های درخشان آسمان کشور برعهده داریم.

ممکن است تاریخ برای آیندگان تکرار شود، اما محال است که فرصت آزمون برای ما تجدید گردد. ما یکبار آمده‌ایم و یکبار هم خواهیم رفت، و جز یک بار، فرصتی برای اثبات وفاداری خویش نداریم. یاد شهیدان موتور حرکت تاریخ و چراغ فروزان راه ما است. آنها به ما و آیندگان نشان دادند و می‌دهند که چگونه ممکن است  با از خود گذشتگی مسیر زندگی را تغییر داد، و چرا باید چون شمع سوخت تا پرچم هدایت همچنان برافراشته باشد.

چنین بود و هست که امام شهیدان، خمینی کبیر قدس الشریف می‌گفت: “خون شهیدان انقلاب و اسلام را بیمه کرده است، و خون شهیدان تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است”

در کاروان همه شهیدان تاریخ، شهدای نیروی انتظامی و از جمله شهدای گرانقدر یگان ویژه ناجا، البته برما حق جداگانه‌ای دارند، آنان که توفیق هم سنگری با آنها را داشتیم، و امید آن که تا آخر همسفرشان نیز باشیم.

باید از همه دست اندرکاران برگزاری یادواره 12000 شهید یگان‌های ویژه ناجا صمیمانه سپاگزاری نمایم که این فرصت بی بدیل را برای من و شما فراهم آورند تا از سرچشمه زلال یاد آنان سیراب شویم و برای آینده خود توشه برگیریم. براین شهیدان، پدران و مادران فرزندان و دیگر بستگان آنان درود می فرستیم و به آنان اطمینان می دهم که یکا یک فرماندهان و کارکنان ناجا ،این سازمان عظیم انقلابی و مومن ، به حول قوه الهی تا آخر بر عهد خویش استوار خواهند بود. در پرتو عمل به فرامین و رهمنود معظم کل قوا، حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای، مدظلله العالی، پرچمی را که از دست آنان افتاده است برافراشته و بر قله عزت و اقتدار خواهند نشاند که (ان جندنا لهم الغالبون )

بار دیگر به پیشگاه شما خاندان معظم شهیدان عرض ادب می کنم و امیدوارم که هیچگاه ما را از دعای خیر خود محروم نفرمائید.

 سرتیپ پاسدار حسین اشتری

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *