لزوم الصاق پيوست هاي انتظامي در طرح‌هاي کلان کشور

رئيس پليس پيشگيري ناجا با تاکيد بر لزوم الصاق پيوست انتظامي براي طرح‌هاي کلان کشور گفت : در حال حاضر اين مسئله را دنبال مي‌کنيم که قبل و همزمان با اجراي هر طرحي يک کارشناس انتظامي حضور داشته باشد و در مورد ‌آن نظر دهد تا جوانب امنيتي اين طرح‌ها نيز رعايت شود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سردار “محمد شرفي” در خصوص آمار عملکرد فعاليت‌هاي پليس پيشگيري در سال جاري اظهار کرد: در حوزه تقويت نظم ، امنيت و پيشگيري از جرايم ، کارکرد پليس پيشگيري نيز افزايش داشته است به طوري سرقت به عنف در جامعه 9 درصد کاهش پيدا کرده است.

وي افزود : از ابتداي سال تا کنون، شرارت‌ها 52 درصد، سرقت مسلحانه 12 درصد و جرايم خشن نيز 42 درصد کاهش داشته است.

رئيس پليس پيشگيري ناجا ادامه داد: در مدت مورد اشاره در دستگيري متهمان 30 درصد و دستگيري قاچاقچيان حرفه‌اي با افزايش 13 درصدي روبرو بوده‌ ايم.

توسعه خدمات مشاوره و مددکاري در مراکز انتظامي

وي با بيان اينکه پليس پيشگيري بيشترين نظارت ميداني در سطح کشور را داشته است، افزود: جرايم کارکنان در رده‌هاي پليس پيشگيري در سال جاري با 39 درصد کاهش و تقدير از عملکرد کارکنان با 26 درصد افزايش همراه بوده است و همچنين انتقاد از عملکرد کارکنان پليس پيشگيري 9 درصد کاهش پيدا کرده است.

عالي ترين مقام انتظامي پليس پيشگيري با اشاره به توسعه امور مشاوره و مددکاري در مراکز کلانتري هاي سراسر کشور خاطر نشان کرد: از ابتداي سال تاکنون ،يک ميليون و 680 هزار نفر،در اين مراکز تحت مشاوره قرار گرفته‌اند و در صدد توسعه و تقويت اين طرح هستيم.

سردار شرفي با تاکيد بر لزوم پيوست انتظامي براي طرح‌هاي کلان کشور مطرح کرد: طرح هاي توسعه ‌اي در حوزه اقتصادي، عمراني، فرهنگي و اجتماعي معمولاً بار امنيتي بر جامعه و مردم دارد اما معمولاً اين طرح‌ها پيوست انتظامي ندارند.

وي تاکيد کرد: در حال حاضر اين مسئله را دنبال مي‌کنيم که پيش و همزمان با اجراي طرحي يک کارشناس انتظامي نيز حضور داشته باشد و در مورد ‌آن نظر دهد تا جوانب امنيتي اين طرح‌ها نيز رعايت شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *