بیشتر افراد ابتدایی‌ترین اطلاعات از اختلالات عملکرد جنسی را ندارند


مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینای جهاددانشگاهی با بیان اینکه بیشتر افراد ابتدایی‌ترین اطلاعات جنسی را ندارند، بر ضرورت ورود آموزش مسائل جنسی در کتب درسی و دانشگاهی تاکید کرد.

دکتر بهزاد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار سادس، با بیان اینکه کلینیک سلامت جنسی در مرکز ابن‌سینا در سال 90 افتتاح شد، اظهار کرد: اختلالات عملکرد جنسی، علل جسمی (همچون دیابت، فشار خون و …) و علل روانی (اضطراب، ترس و …) دارد؛ اما اختلال جنسی در برخی از افراد هم علل جسمی و هم علل روانی دارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینای جهاددانشگاهی افزود: تقریبا دو سوم بیماران هم علل جسمی و هم علل روانی را دارند، اما به دلیل اینکه اطلاعات بیماران در خصوص مسائل جنسی کم است، به اشتباه تنها به متخصص زنان مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فرد مبتلا به اختلال واژینیسموس به دلیل اطلاعات نادرست، برای درمان به متخصص زنان مراجعه می‌کند، در حالی‌که این بیماری جنبه روانی دارد و فرد به خاطر اضطراب شدید از برقراری رابطه جنسی می‌ترسد؛ از این رو با درمان اضطراب بیمار، فرد به راحتی ارتباط جنسی برقرار کرده و صاحب فرزند نیز می‌شود.

قربانی، ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مباحث جنسی به افراد، گفت: بیشتر بیمارانی که به کلینیک ما مراجعه می‌کنند، ابتدایی‌ترین اطلاعات را نیز ندارند؛ از این رو ما افراد را نسبت به مسائل آگاه کرده و سپس به درمان می‌پردازیم.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینای جهاددانشگاهی با بیان اینکه آموزش‌ها باید مبتنی بر شواهد، متناسب با فرهنگ و حاصل تحقیقات قوی علمی باشد، تاکید کرد: آموزش مسائل و سلامت جنسی باید وارد کتب درسی و دانشگاهی شود؛ چراکه متاسفانه در حال حاضر آموزش‌ها سینه به سینه  و فرد به فرد منتقل می‌شود.

وی در پایان افزود: آموزش‌ها هرچه علمی‌تر و آکادمیک‌تر شود، بهتر بوده و در آگاهی افراد در خصوص سلامتی‌شان نیز تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *