امر به معروف و نهي از منکر ضامن قوام جامعه است / فلسفه کار پليس، امر به معروف هاست

فرمانده انتظامي استان گفت: بايد فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر را درجامعه نهادينه کنيم چرا که عمل صحيح به اين فريضه مهم الهي، ضامن قوام جامعه و در اين راستا فلسفه کار پليس امر به معروف و نهي از منکر هاست.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “کامراني صالح” در جلسه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر فرماندهي انتظامي استان، اظهار داشت: اگر از کنار ناهنجاري هاي اجتماعي بي تفاوت بگذريم و براي اصلاح آن گامي برنداريم درحقيقت زمينه هاي گسترش و رواج آنها را فراهم کرده ايم که عواقب سوء آنها در نهايت متوجه خودمان خواهد شد.وي، ضمن تأکيد بر برخورد صحيح با مظاهر غيراخلاقي بيان کرد: اجراي درست فريضه امر به معروف و نهي از منکر ضامن سلامت و قوام جامعه در ابعاد مختلف است.

سردار کامراني صالح با اشاره به اهميت مقوله آموزش در اين حوزه افزود: براي اجراي اصولي و نهادينه شدن فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر بايد با نحوه انجام صحيح و شرايط آن آشنا باشيم و براي اين کار بايد آموزش هاي مربوط به عموم جامعه و دستگاه هاي متولي داده شود.

اين مقام مسئول با اشاره به اهميت توجه جامعه به اين فريضه الهي گفت: بزرگان ديني ما به انجام امر به معروف و نهي از منکر در جامعه بسيار سفارش کرده به گونه اي که اعمال و کردار صالح را دربرابر آن چون قطره اي دربرابر اقيانوس مثال زده اند.

وي، ادامه داد: براي اصلاح ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي بايد افراد نسبت به يکديگر احساس مسئوليت کنند و براي بهبود شرايط، مشارکت فعال داشته باشند و اين که به قول معروف هرکس فقط به فکر اين باشد که گليم خودش را از آب بکشد، پاسخگوي يک زندگي اجتماعي پويا و سالم نخواهد بود.

رئيس پليس البرز، خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي نيز در راستاي وظايف ذاتي خود با ناهنجاري ها و فسادهاي اجتماعي به عنوان مصاديق نهي از منکر مبارزه مي کند و اين رسالت را افتخار خود مي داند.

وي يادآور شد: امروز پليس با نگرش جامعه محورانه با بسياري از معضلات و آسيب هاي اجتماعي روبرو مي شود و با اولويت پيشگيري ورود و برروي آموزش و فرهنگ سازي در جامعه سرمايه گذاري مي کند.

اين مقام انتظامي افزود: براي ترويج فرهنگ امر به معروف، استفاده از ظرفيت رسانه ها و ساخت برنامه هاي راديو و تلويزيوني فاخر و انجام اقدامات فرهنگي و استفاده از اساتيد و کارشناسان اين حوزه بسيار موثر خواهد بود و پليس در اين حوزه اقدامات خوبي انجام داده است.

وي با اشاره به اين که احياي اين فريضه تنها وظيفه يک سازمان و نهاد نيست، خاطرنشان کرد: اشخاص و دستگاه هايي که متولي ترويج فرهنگ امر به معروف در جامعه هستند بايد از معيارها و آموزش هاي لازم و کافي در اين زمينه برخوردار باشند چرا که هدف از امر به معروف و نهي از منکر، اصلاح فرد و جامعه است و بايد به گونه اي انجام شود که تأثير لازم به وجود آيد.

سردارکامراني صالح، تأکيد کرد: براي سالم سازي جامعه بايد ابتدا از خود و خانواده خودمان شروع کنيم و پليس با درک اين موضوع برنامه هاي متعددي را براي حفظ و صيانت از کارکنان و تعالي رفتار سازماني در دستورکار دارد تا ان شاالله بتواند الگوي شايسته اي از پليس اسلامي را به جهان عرضه کند.

فرمانده انتظامي استان البرز در پايان گفت: فلسفه اصلي کار پليس، ترويج معروف ها و جلوگيري از منکرهاست و از اين منظر کارکنان نيروي انتظامي، آمران به معروف و ناهيان از منکر هستند بنابراين مسئوليت سنگيني به عهده ناجا گذاشته شده است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *